Re: Podkręcanie Athlona 1,4

Autor: Marcin Drabik (mdp_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 01:07:56 MET

Ogolnie procki AMD pow 1GHz maja dos maly zapas "mocy" ( choc zdazaja sie
rarytasy ). Producent klasyfikuje predkosc procesora wg ok.85% mozliwosci.
Czyli zostaje 15% zapasu. Nie polecam krecenia tych klockow. Grzeja sie i
tak dosc mocno, a poza tym AMD nie realizuje ostatno reklamacji spalonych
ukladow, przez co sprzedawcy tez moga podchodzic do tego tematu niechetnie.
Lepiej krecily sie wczesniejsze modele ( tzn. 600 - 900 ). Wynika to z
technologii produkcji. AMD podaje, ze jest to 0.18 . Ale to bzdura. 0.18
jest to najmniejszy odstep miedzy sciezkami ( u Intela 0.18 oznaczalo
najwiekszy odstep ). De facto technologia to 0.23 bo takie sa srednie
odstepy.

1. Lepiej jest krecic mnoznikiem. Chipy VIA dos opornie znosza
przetaktowanie magistrali ( zwykle o kilka MHz ).

2.Bezpieczna zmiana to ok 10% wartosci nominalnej

3.Nie ma reguly ( zalezy od sztuki )

4.W przypadku zmiany taktu magistrali warto przestawic dzielniki zegarow
MEM/AGP/PCI. Pamiec to przezyje, ale z kartami rozszerzen moze byc roznie.

5.Spada zywotnosc ukladu ( bo sie bardziej grzeje ). Ale tym sie nie martw.
Spadnie z 6 do 3 lat ( a wtedy to bedzie juz zlom )

Jako ciekawostka : po zdjeciu wentylatora Athlon 1.4 rozgrzewa sie do ok.
390stopni !!!! ( skutki pozostawiam wyobrazni )

POzdr.
Marcin Drabik

Użytkownik "Tomek Chodowicz" <sierzant99_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:a5h5o3$3me$1_at_news.tpi.pl...