Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sun 20 Jan 2002 - 22:15:14 MET

GLide <glide_at_kreacja.pl> wrote in

> Zydzi, cykliscie i inne plugastwo......
Ja antysemita nie jestem...

> Popatrz na to z innej strony oni wydaj kupe kasy na wojsko i inne
> bzdury a u nas tychpieniedzy na to nie nie wydaje bo ich nie ma. Jak
> to wytlumaczysz wiedzac jak horrendalne podatki placimy?

Zaraz zaraz, nie tak dawno w Polsce sie zarabialo srednio 25$ teraz sie
zarabia
 300 $ na miesiac.W USA srednia placa to okolo 3500$. Oni moga placic 5%
podatku i do budzetu wplynie 175$ miesiecznie a w Polsce zrabiajac 300$ aby
bylo 175$ wplywow musielibysmy placic 60% podatkow. Widzisz roznice? A
teraz pamietaj ze tam nie ma 5% podatkow a srednio 15% czyli do budzetu z
takiej sredniej pensi wplywa 525$ na miesiac wiec aby w Polsce im dorowanac
musieli bysmy panstwu oddawac 150% podatkow :-))) Jak wiec widzisz jest to
niemozliwe...
Druga sprawa w Polsce sa lub beda baaaardzo duze wydatki zwiazane z
wojskiem - NATO, autostradami, doplatami dla nierentownych obszarow
gospodarki PKP, stocznie, gornictwo a takze do UE, odbsluge dlugu
zagranicznego itd...
Po trzecie porownujac USA do Polski wez jeszcze jedno pod uwage tam mieszka
ponad 250mln ludzi i nie trzeba wiele aby w budzecie bylo sporo $. Popatrz
na Chiny 1 mld ludzi, niech kazdy w ciagu roku wyrobi dochod o wartosci 50
$ i juz w budzecie masz 50mld $!!! Tak wiec jak widac ilosc mieszkancow ma
kolosalne znaczenie, dlatego tez nigdy nie dogonimy Niemicow (w sensie
bogadstwa ich panstwaa nie dobrobytu) bo ich jest 2x wiecej niz Polakow.

> TO strasznie dziwnie wyglada - placisz hore podatki, zarabiasz malo, a
> kasy w kasie nie ma.....
Wcale nie, to zwyczajnie panstwo na dorobku.

> Nie ma co to sie nazywa dobrobyt.
Zaraz, zaraz ja nie powiedzialem ze jest super.

> I jesli twierdzisz, ze jest tak dobrze to sie spytam:
> Probowales moze przy swojej pensji kupic mieszkanie? A moze
> wynajmowac?
> A zastanawiales sie ile kasy musisz oddawac zusowi i ile potem mozesz
> z tego dostac z powrotem?
> (Wim nie masz jesszcze takich problemow, ale bedziesz mial pewnie.)

Na pewno masz racje, ale zwroc uwage ze to nie jest wina politykow, ustroju
czy czegos tam jeszcze, to jest wina tego ze nasz kraj powoli zaczyna
stawac na nogi. Roznice w przyroscie PKB jaki mamy teraz a jaki byl przed
kilkoma laty jest takze normalny i pan Miller moze nie zwalac winy na Buzka
bo on jezeli nawet sie do tego przyczynil to w niewielkim stopniu. Jezeli
recesja dotknela Czechy przed kilkoma laty, pozniej Wegrow a teraz nas, to
jak widzisz jest to zwyczajnie kolei rzeczy jaka musimy przejsc.Zreszta
termin recesja jest naduzywany, poniewaz wciaz mamy rozwoj powolny ale
rozwoj.

> Zeby nie bylo niejasnosci- nie jestem rozgorycznony (prace mam), ale
> patrze realnie i poziom zycia w Polcedaleko odbiega od standartow
> swiatowych i przy naszym wzroscie rozwoju gospodarczego dlugo jescze a
> to grozic nie bedzie.
Zgadza sie, dla naszego kraju typowy wzrost gospodarczy powinien wynosic 5-
6% PKB rocznie i z takim wzrostem dogonimy srednia UE za 30 lat wiec cudow
niech sie nikt nie spodziewa. Czlonkowstwo w UE przyspieszy ten proces o 5-
7lat (dane wg centrum Adama Smith'a - czytalem w RZ).

> A wracajac do hameryki panie to spojrz jakie oni tam maja bezrobocie
> (i juz mowia o recesji) a jakie bezrobocie jest u nas gdzie rzad mowi
> tylko o dziurze budzetowej. I dobrze sie sklada, ze mieszkasz w Wa-wie
> bo tu jest jeszcze dobrze - pojedz w jakies odleglejszerejny kraju tam
> jest mniej rozowo (niestety patrzysz przez pryzmat stolicy, a zeby nie
> bylo niedomowien ja tez mam podobny pryzmacik.)

W USA w 29 roku mieli prawdziwa recesje, z glodu zmarlo kilka mln ludzi i
to sie nazywa problem! Od tamtego czasu jednak stosuje sie interwenionizm
panstwowy i takiego kryzysu nie ma prawa byc, chyba ze sie zyje na kredyt
przez wiele lat jak w Argentynie, albo jak chcial zrobic Gierek.
BTW Gierek mial doradce ekonomicznego ktory twierdzil ze $ za kilka lat po
wzieciu przez niego kredytu spadnie na leb na szyje i ze bedzie mogl oddac
grosze za ciezkie mld. Oczywiscie okazalo sie inaczej. Jezeli mowimy o
marnotrawstwie pieniedzy to wlasnie wtedy bylo ono naprawde potezne,
inwestycje jakie wtedy powstaly za tez pozyczony $ okazaly sie nie
przewyzszac polowy tego dlugu,o wielu mld nadal nic nie wiadomo. A my
bedziemy to jeszcze troche splacac, co oczywiscie podnosi podatki. :-/
Co do bezrobocia to ono faktycznie bardzo szybko rosnie, a ponadto rosnie
liczba emerytow i rencistow ktorych pracujacy musza utrzymywac, co
nienapwawa optymizmem, jezeli nie bedzie szybkiego wzrostu w ciagu kilku
lat moze sie okazac ze naprawde zabrakinie pieniedzy, bo podatkow juz
podnosic sie praktycznie nie da. Zreszta najwieksza przeszkoda w
zatrudnianiu na stale nie jest podatek ale skladka ZUS ktora ma wrecz chora
wysokosc.

> Patrzysz na sam pensje czy bierzesz jeszcze pod uwage koszty uslug,
> mieszkalnictwa i innych dobr.
> Tak BTW to dlaczego Polakom oplaca sie przywozicz Niemiec elektronike
> itp - czyzby mieli to u nich tansze? Glupia sprawa - zarabija wiecej
> placa mniejsze podatki placa taniej.....
Bo w Germanii nie trzeba sciagac podatki z kazdej dziedziny zycia aby
utrzymac w ryzach panstwo, bo tam mniejszy podatek i tak oznacza wieksze
wplywy niz w Polsce - oni wiecej zarabiaja, nie potrzebuja dodatkowych
podatkow, cel itp.

> (i zauwaz, ze to tez kraj bardzo doswiadczony przez wojne - naloty
> dywanowe to nie przyszcz na d.... - tam z fabryk niewiele zostalo a
> mimo wszystko dzisiaj bardzo sie to rozni od tego co jest u nas).
Ale tam byl plan Marshala tzn odbudowa calej zniszczonej przez wojne
Europe, USA wydalo na to setki mld $ ale zarobilo jeszcze wiecej. W Polsce
za to byl dar od ZSRR ktory widzimy w Warszawie :-/.

> A zeby do koncanie bylo tak strasznie dododam :-) (mimo wszystko bo mi
> Malysz dzisiaj humor mocno poprawil)
 No tak, zdaje sie, ze to Polakom na jakis czas odwraca uwage od ich co
dziennych problemow. W wakacje beda mistrzostwa swiata w pilce noznej i
znow zapomna (mam nadzieje) o problemach :-)

--
Best regards
 	The EaGle