problem z FDD - troche dlugie

Autor: keradt (keradt_at_kki.net.pl)
Data: Fri 18 Jan 2002 - 09:05:25 MET

Jestem informatykiem w duzej firmie i nie jeden komp. juz skladalem i
instalowalem,
ale ostatnio spotkalem sie z problemem z ktorym nie moge sobie poradzic.

Pod win98 nie dziala mi stacja dyskietek, jak uruchomie komp. w DOS'ie
jeszcze przed win to jest OK, w trybie awaryjnym tez dziala, a normalnie
nie.
Wlasciwosci systemu nie pokazuja zadnego bledu, a zachowuje sie tak :
jak nie ma dyskietki w napedzie i odwolam sie do niego to dioda sie
zapala stacja sie kreci i po chwili odpowiedni komunikat (reakcja
calkowicie normalna), jak dyskietka jest w srodku to dioda sie zapala
slychac jak stacja probuje ruszyc i nic, po dlugim okresie komunikat
bledu.
Zmienialem juz naped na nowy, tasme, nawet wsadzilem stary kontroler I/O
i przez niego podlaczylem juz naped, zawsze taka sama reakcja.
A zeby bylo smiesznie to pod innymi systemami jest OK, ale klient nie
chce win95, a z winXP mam znowu problem z karta muzyczna (czy ktos wie
jak zainstalowac CMI8330 pod winXP ? - sterownikow nie ma a z w2k niby
sie instaluja ale nie dziala).

Myslalem ze moze cos wBIOS'ie, ale nie moge go aktualizowac bo nie wiem
co to za plyta glowna (nie ma juz do niej zadnej dokumentacji ) a
oznaczenia na niej nic nie mowia jest np. nalepka "MB-686XA1" a na chip
set "ALi M1621 A0 9825 TM07 AB5L2200000C TAIWAN" a drugi "ALi M1543 A1
9743 TS07 AC324630000E TAIWAN"

Dodam jeszcze ze procesor to Celeron 266 chodzacy na przejsciowce.

Jezeli ktos mialby jakies sugestie to byl bym wdzieczny.