Re: problem z FDD - troche dlugie

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sat 19 Jan 2002 - 14:30:01 MET

Użytkownik keradt <keradt_at_kki.net.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych napisał:3C47D745.DB45D868_at_kki.net.pl...

> Jestem informatykiem w duzej firmie i nie jeden komp. juz skladalem i
> instalowalem,

Nie ma to jak skromnosc ;)

> [...]
>
> Pod win98 nie dziala mi stacja dyskietek, jak uruchomie komp. w DOS'ie
> jeszcze przed win to jest OK, w trybie awaryjnym tez dziala, a normalnie
> nie.
> Wlasciwosci systemu nie pokazuja zadnego bledu, a zachowuje sie tak :
> jak nie ma dyskietki w napedzie i odwolam sie do niego to dioda sie
> zapala stacja sie kreci i po chwili odpowiedni komunikat (reakcja
> calkowicie normalna), jak dyskietka jest w srodku to dioda sie zapala
> slychac jak stacja probuje ruszyc i nic, po dlugim okresie komunikat

Pobaw sie opcjami biosu dla fdd i najlepiej go uaktualnij. Producenta plyty
mozesz (jak bedziesz mial szczescie) rozpoznac programikiem
np. ctbios - http://bios.help.pl/tools.html

www.c-media.com.tw

> Myslalem ze moze cos wBIOS'ie, ale nie moge go aktualizowac bo nie wiem
> co to za plyta glowna (nie ma juz do niej zadnej dokumentacji ) a
> oznaczenia na niej nic nie mowia jest np. nalepka "MB-686XA1" a na chip

Prawdopodobnie plyta firmy Elpina - poszukaj na
www.google.com
http://plikoskop.internauci.pl
*mb...*

> set "ALi M1621 A0 9825 TM07 AB5L2200000C TAIWAN" a drugi "ALi M1543 A1
> 9743 TS07 AC324630000E TAIWAN"

Cieniutki chipset, byl tez sprzedawany na licencji pod nazwa handlowa
BXcel.

> Dodam jeszcze ze procesor to Celeron 266 chodzacy na przejsciowce.

No nie za bardzo na przejsciówce. To jest Celek bez cache'u (jadro Covington)
w wersji Slot1.

PeJot