Zaawansowane partycjonowanie dysku

Autor: Slawek (slwkk_at_poczta.fm)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 16:54:05 MET

Witam za 2 tyg. nowy dysk 80GB wiec postanowilem troche sobie zaszalec, a
wiec zamierzam zrobic cos takiego:

1. Win 98SE - 2 partycje - 7GB
2. Win 98SE - 1 partycja - 3GB
3. Win 98SE - 4 partycje - 33GB
4. Win2k - 2 partycje - 15GB
5. Win xp - 1 partycja - 4GB
6. Redhat 7.2 - 8GB
7. Freebsd - 8GB

Pierwsza mysl, ktora mi sie nasuwa to ograniczenie do max 6 OS'ow wiec jak
to jest moge miec 7 ? Dalej chce to moc rozmiescic kolejno na poczatku
dysku, dalej, dalej to ze wzgledu na to, ktory system ma sie szybko
uruchamiac bo to jest zalezne jak daleko jest od poczatku dysku. Chce miec
zalozone haslo na kolejne systemy z poziomu boot menagera. Chce, aby kolejne
systemy sie nie widzialy czyli z poziomu jednego win98se nie widac partycji
drugiego win98 se lub win2k oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze z poziomu
linuxa lub freebsd bede mogl widziec dosowe partycje i to mi nie
przeszkadza, zalezy mi tylko nad tym zeby windy sie nie widzialy tak jakby
byly na innych dyskach. Partycjonowac zamierzam w programie Partiotion
magic. Prosze o rady jak to wszystko co u gory napisalem wykonac w praktyce.

ps. nie jestem laikiem zbednych rzeczy nie tlumaczcie ;-) Poprostu nie
mialem okazji jeszcze tak partycjonowas bo do tej pory siedzialem na dysku
2.5GB.

pozdr. Slawek