Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 13 Jan 2002 - 18:32:05 MET

> Zalozysz sie? :-)

Nie, bo zawsze moze sie znalezc jeden, jedyny model, ktory spowoduje, ze
przegram :)

> Na komponentach HP,IBM, fujitsu czy compaqa sa znaczki tych firm i tyle.

Co to tych firm sie _raczej_ nie zgodze. Grzebalem w kilkunastu w sumie
modelach komputerow tych firm i _wszystkie_ byly oparte o podzespoly
wlasnej produkcji. Oczywiscie bez przeginania, bo procesory, dyski,
pamieci i czesciowo karty graficzne byly od innych producentow. Ale plyty
glowne zawsze pakuja swoje, IBM i F-S swoje dyski, F-S do tego pamieci
Siemensa...

> Ta sytuacja na tym rynku jest wrecz normalna. Wiesz ile jest obecnie firm
> produkujcych pamieci SDRAM i DDR SDRAM? Trzy , micro, samsung i jeszcze

Siemens np.

> cos. Taki suuuuper producent jak Kingstone kupuje uklady od micro i

Wiem o tym i prowadzilem krucjate uswiadamiajaca "markowosc" Kingstone'a
na tej grupie dosyc dlugo. Przy czym: Kingston kupuje uklady jak leci i
od kogo popadnie (mialem kosci 128MB z naklejka Kingston na ukladach MT,
Hyundaia, Siemensa, Texas Instruments i pare no-name'ow). Plusem K. jest
to, ze kosci sa przetestowane i wszystkie trzymaja pewien poziom
jakosciowy, niezaleznie od pochodzenia elementow.

> oczwyiscie pewnie roznice w elektronice ale ogolnie wszystko w 95% to te
> trzy firmy. IBM nie produkuje plyt glownych, tak samo jak HP czy Compaq one
> kupuja plyty od innych producentow (m.in HP od Gigabayta) i naklejaja
> wlasne znaczki a glupek ktory wydal kupe kasy cieszy sie ze ma plyte HP. A

Czesciowo ok. Ale plyty takiej, jaka Gigabyte projektuje dla HP w zwyklym
sklepie nie dostaniesz. Chociazby z tego powodu, ze taka plyta pasuja
wylacznie do obudowy modelu Vectra jakkas tam i nigdzie indziej. Wiec sens
rozprowadzania takiej plyty poza siecia HP jest pozbawiony sensu. Z innej
beczki: w obudowe po RS/6000 nie wlozysz na 100% niczego innego poza
podzespolami przeznaczonymi dla RS/6000. Itd.

> czy wiesz ze Creative Labs to firma ktora NIC nie produkuje?

Wiesz, nie przesadzaj. Wydaje Ci sie, ze nagle Ameryke odkryles? Takie
rzeczy sa oczywiste dla kazdego, kto komputera uzywa dluzej niz rok i
chociaz raz w nim grzebal ;)

> Firma posiada laboratoria i tylko projektuje a wynkonawca jest kto inny.

Creative Labs akurat nie do konca. CL projektuje elektronike (typu karty
dzwiekowe), zas np. urzadzenia mechaniczne kupuja w calosci od innych
producentow i wala na to swoje logo.. Np. CDROMy i nagrywarki -- jak
rozbierzesz kilka modeli, to znajdziesz w srodku cale spektrum marek, od
Samsunga po Plextora.

> Wszystkie te informacje sa najczesciej tajne i nie dowiesz sie tego z
> oficjalnych zrodel. Akurat jestem teraz w redakcji takiego pisma w ktorym
> jest przygotowywany artykul na ten temat i gosc przeprowadza prawdziwe
> sledztwo aby do czegos dotrzec.

Wiesz, jak chce sie dowiedziec czegos mniej oczywistego, to niech
naskrobie prosbe na pl.comp.pecet -- pare interesujacych rzeczy mozemy mu
powiedziec, jak ladnie poprosi ;)

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..