Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sun 13 Jan 2002 - 21:34:25 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in
.pl:

> Nie, bo zawsze moze sie znalezc jeden, jedyny model, ktory spowoduje,
> ze przegram :)
He he - wiedzialem ;-)

> Co to tych firm sie _raczej_ nie zgodze. Grzebalem w kilkunastu w sumie
> modelach komputerow tych firm i _wszystkie_ byly oparte o podzespoly
> wlasnej produkcji. Oczywiscie bez przeginania, bo procesory, dyski,
> pamieci i czesciowo karty graficzne byly od innych producentow. Ale
> plyty glowne zawsze pakuja swoje, IBM i F-S swoje dyski, F-S do tego
> pamieci Siemensa...
Nie wierze aby dzis IBM produkowal wlasne plyty glowne, czy wlasne karty
graficzne, to samo sie tyczy HP. Oni moga projektowac wlasne produkty dla
jakis tam wazniejszych serwerow ale dla normalnego PCeta nie oplaci sie
projektowac cos co jest na rynku w takiej ilosci. W komputerach IBM z tego
co mi mowil ten gosc sa tylko dyski twarde wlasnej produkcji i tyle. W
serwerach jest inaczej ale takze plyty glowne sa wykonywane gdzies indziej.
Wlasnie dla HP podobno robi Gigabyte, dla IBM pewnie ktos inny. Tak samo
monitory IBM, Highscreen, Compaq - smiechu warte, bardzo chetnie bym to
zobaczyl od srodka...

> Siemens np.

> Wiem o tym i prowadzilem krucjate uswiadamiajaca "markowosc"
> Kingstone'a na tej grupie dosyc dlugo. Przy czym: Kingston kupuje
> uklady jak leci i od kogo popadnie (mialem kosci 128MB z naklejka
> Kingston na ukladach MT, Hyundaia, Siemensa, Texas Instruments i pare
> no-name'ow). Plusem K. jest to, ze kosci sa przetestowane i wszystkie
> trzymaja pewien poziom jakosciowy, niezaleznie od pochodzenia
> elementow.
Calkiem mozliwe ale ich cena i tak nie jest adekwatna do tego co sie
otrzymuje wiec uwazam ze nie warto na to wywalac kasy.

> Czesciowo ok. Ale plyty takiej, jaka Gigabyte projektuje dla HP w
> zwyklym sklepie nie dostaniesz. Chociazby z tego powodu, ze taka plyta
> pasuja wylacznie do obudowy modelu Vectra jakkas tam i nigdzie indziej.
> Wiec sens rozprowadzania takiej plyty poza siecia HP jest pozbawiony
> sensu. Z innej beczki: w obudowe po RS/6000 nie wlozysz na 100% niczego
> innego poza podzespolami przeznaczonymi dla RS/6000. Itd.
Roznice na pewno sa, jednak sa plyty Gigabyte i HP ktore maja identycznie
rozplanowane sloty, chipy itp. Roznice beda ale sa one niemal marginalne.
Moze dodatkowo HP prowadzi jakies testy itp chociaz w to tez watpie..

> Wiesz, nie przesadzaj. Wydaje Ci sie, ze nagle Ameryke odkryles? Takie
> rzeczy sa oczywiste dla kazdego, kto komputera uzywa dluzej niz rok i
> chociaz raz w nim grzebal ;)
:-))) Spox nie bede wiecej z taki "oczywistosciami" wyskakiwal ;-)

> Creative Labs akurat nie do konca. CL projektuje elektronike (typu
> karty dzwiekowe), zas np. urzadzenia mechaniczne kupuja w calosci od
> innych producentow i wala na to swoje logo.. Np. CDROMy i nagrywarki --
> jak rozbierzesz kilka modeli, to znajdziesz w srodku cale spektrum
> marek, od Samsunga po Plextora.
Widzialem nagrywarke Creative Labs 8/4/32 IDE i widzialem plexa (bo go mam)
i nie widzialem roznic :-)
Zreszta producentow CD-ROMow tez nie ma az tak duzo jak duzo jest firm, np
taki ASUS w zyciu nie mial nic wspolnego z produkcja CD-ROMow ale ile tych
uzadzen jest na rynku kazdy wie. :-)

> Wiesz, jak chce sie dowiedziec czegos mniej oczywistego, to niech
> naskrobie prosbe na pl.comp.pecet -- pare interesujacych rzeczy mozemy
> mu powiedziec, jak ladnie poprosi ;)
Spox :-))) w zeszlym miesiacu siedzial tydzien w Chinach wlasnie aby
dotrzec do kilku firm produkujacych takie "markowe" sprzety...a tutaj
wszyscy juz o tym wiedza ;-). Wlasnie Acer tam (w Chinach) ciekawe rzeczy
produkuje , od serwerow po telefony, a pozniej mamy nowa motorolke,
samsunga telefon :-) i inne takie "markowe" sprzety.

--
Best regards
 	The EaGle