Re: Sprawa gwarancji???! [dlugie]

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 12 Jan 2002 - 13:21:52 MET


"Qgar" <qgar_at_interia.pl> wrote in message
news:a1nhrl$gq6$1_at_korweta.task.gda.pl...
>
> Użytkownik "Wozik" <wozik_at_stone.pl> napisał w wiadomości
> news:Xns91937B513406Fwozikstonepl_at_195.117.184.19...
> > "Asus" <lukasz417_at_wp.pl> napisał(a) w wiadomości
> > news:a1h9g0$8lu$1_at_korweta.task.gda.pl:
> >
> > > poprosze jeszcze w skrocie o wyjasnienie slowa
> > > 'rekojmia" , kiedys wiedzialem co to znaczy ale juz mi sie
> > > pojecia zatarly
> >
> > Proszę:
> >
> > <cytat>
> >
> > Gwarancja jakosci a rekojmia
> > Wybiera kupujacy
> To ja mam w takim razie takie pytanie.
> Kupilem dysk, gwarancji nie otrzymalem, a sprzedawca poinformowal mnie, ze
> wszelkie reklamacje moge wnosic napodstawie paragonu i plomby na dysku.
> Rozumiem, ze jest to rekojmia? (brak karty gwarancyjnej)
> Jednakze na jaki okres jest ona zawarta, normalnie producent dysku
zapewnia
> 3 lata gwarancji, sprzedawca rowniez zapewnil mnie o 3 latach. Ale zadnej
> umowy etc. nie mam, wiec nie moge tego potwierdzic. Czy nie moze sie
> przypadkiem tak zdarzyc, ze przyjde z padniety dyskiem po roku do sklepu,
a
> sprzedawca odwinie kota ogonem i powie, ze to rekojmia i obowiazuje tylko
> jeden rok? (papierka na 3 lata nie mam)
nie bede snul domyslow, wiec lepiej niech ktos bardziej obeznany na to
odpowie...

> I co do tego wyboru, czy faktycznie moge przyjsc do sklepu i powiedziec,
ze
> chce kupic ten produkt z gwarancja jakosci, a nie w ramach rekojmii? Czy
tez
> sprzedawca moze mi odmowic?
nie, nie, rekojmia przysluguje Tobie ZAWSZE. przez okres 1 roku na podstawie
dowodu zakupu (tj. faktury, paragonu), i jest to sprawa calkowicie
niezalezna od gwarancji, tj. mieszkasz w malym miasteczku, kupiles telewizor
z 1 roczna gwarancja, a najblizszy serwis w miescie oddalonym o 200 km, w
tym wypadku az sie prosi olac gwarancje, i pojsc do sklepu, gdzie musz go
przyjac, fakt, ze wiekszosci sprzedawcow wydaje sie, ze oni tylko towar
kupuja z hurtowni i sprzedaja dalej, ale wlasnie rekojmia jest po to, aby
byli oni wpolodpowiedzialni za jakosc produkt, i aby im sie nie oplacalo
sprzedawac chlamu bo to sa tez koszty dla nich.
a jeszcze odnoscie pytania, to kupujac nie wybierasz czy chcesz gwarancje
czy rekojmie, wybierasz oddajac sprzet do naprawy, sprzedawca moze odmowic
przyjecia sprzetu do naprawy gwarancyjnej, jezeli gwarantem jest producent,
i ma wlasna siec serwisowa, w wypadku gwarancji musisz oddac sprzet tam,
gdzie kaza w gwarancja, a wiec jesli jedyny serwis jakiejs firmy jest w
Warszawie, to tam musisz dostarczyc sprzet do naprawy

a wracajac jeszcze do sprawy w wypadku gdy jedno i drugie trwa 12 m-cy,
lepiej jest skorzystac z rekojmi bo:
-czas naprawy 14 dni, a nie 14 dni roboczych, lub np. 24 (31, 60?) dni
"jesli zajdzie koniecznosc sprowadzenia czesci z zagranicy" - to nie Twoj
problem skad maja wziac czesci, kupiles urzadzenie, to ma dzialac ! niech
sklep sie martwi, jak sprzedaje badziewie
-po pojawieniu sie 2 raz usterki, mozesz zarzadac zwrotu pieniedzy lub
wymiany na nowy, a nie "wymiana przysluguje po 4 wykoananych naprawach, i
pisemnej opini serwisu, ze mozna wymienic, blablabla"
-jedyna wada rekojmi to, ze czas do wygasniecia nie przedluza sie o czas
jaki sprzet spedzil w naprawie

> A co jesli produkt jest obiety rekojmia, a sklep, ktory mi produkt
> sprzedawal,
> splajtuje? Co w takim wypadku zrobic, gdzie sie udac?
i wlasnie dlatego nie kupuje w sklepach komputerowych marki krzak, ktory
wyrasta na miejscu warzywniaka, a za miesiac jest tam miesny

mam nadzieje, czegos nie pomylilem, bo prawde mowiac sam sie w tym gubie, a
do tego jeszcze nie nalezy pominac pewnego drobiazgu pt: prawo sobie, zycie
sobie :(
pzdr
Zbyszek



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 23:59:29 MET DST