Re: Sprawa gwarancji???! [dlugie]

Autor: Wozik (wozik_at_stone.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 15:53:21 MET

"Qgar" <qgar_at_interia.pl> napisał(a) w wiadomości

> To ja mam w takim razie takie pytanie.
> Kupilem dysk, gwarancji nie otrzymalem, a sprzedawca poinformowal
> mnie, ze wszelkie reklamacje moge wnosic napodstawie paragonu i
> plomby na dysku. Rozumiem, ze jest to rekojmia?

Bardzo dobrze rozumiesz, jeśli nie masz dokumentu gwarancyjnego, to
nie masz gwarancji.

> normalnie
> producent dysku zapewnia 3 lata gwarancji, sprzedawca rowniez
> zapewnil mnie o 3 latach. Ale zadnej umowy etc. nie mam, wiec nie
> moge tego potwierdzic. Czy nie moze sie przypadkiem tak zdarzyc,
> ze przyjde z padniety dyskiem po roku do sklepu, a sprzedawca
> odwinie kota ogonem i powie, ze to rekojmia i obowiazuje tylko
> jeden rok? (papierka na 3 lata nie mam)

Może się zdarzyć dokładnie jak mówisz, radzę Ci zatem wybrać się do
tego sklepu i zażądać wystawienia gwarancji (ale szczerze mówiąc
sprzedawca nie ma takiego obowiązku, jest to jego dobra wola).

> I co do tego wyboru, czy faktycznie moge przyjsc do sklepu i
> powiedziec, ze chce kupic ten produkt z gwarancja jakosci, a nie
> w ramach rekojmii? Czy tez sprzedawca moze mi odmowic?

Może Ci odmówić, od 1997 roku udzielanie gwarancji nie jest
obowiązkiem.

Resztę znajdziesz w poście Zbyszka, bardzo dobrze wszystko opisał.

Pozdrawiam i życzę jak najmniej sytuacji, w których będziesz musiał
korzystać czy to z rękojmi, czy z gwarancji.

--
wozik_at_stone.pl
tHe sTaGe diVInG cLUb