Re: Sprawa gwarancji???! [dlugie]

Autor: Qgar (qgar_at_interia.pl)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 21:33:11 MET

Użytkownik "Wozik" <wozik_at_stone.pl> napisał w wiadomości
> "Asus" <lukasz417_at_wp.pl> napisał(a) w wiadomości

> Proszę:
>
> <cytat>
>
> Gwarancja jakosci a rekojmia
> Wybiera kupujacy
To ja mam w takim razie takie pytanie.
Kupilem dysk, gwarancji nie otrzymalem, a sprzedawca poinformowal mnie, ze
wszelkie reklamacje moge wnosic napodstawie paragonu i plomby na dysku.
Rozumiem, ze jest to rekojmia? (brak karty gwarancyjnej)
Jednakze na jaki okres jest ona zawarta, normalnie producent dysku zapewnia
3 lata gwarancji, sprzedawca rowniez zapewnil mnie o 3 latach. Ale zadnej
umowy etc. nie mam, wiec nie moge tego potwierdzic. Czy nie moze sie
przypadkiem tak zdarzyc, ze przyjde z padniety dyskiem po roku do sklepu, a
sprzedawca odwinie kota ogonem i powie, ze to rekojmia i obowiazuje tylko
jeden rok? (papierka na 3 lata nie mam)
I co do tego wyboru, czy faktycznie moge przyjsc do sklepu i powiedziec, ze
chce kupic ten produkt z gwarancja jakosci, a nie w ramach rekojmii? Czy tez
sprzedawca moze mi odmowic?
A co jesli produkt jest obiety rekojmia, a sklep, ktory mi produkt
sprzedawal,
splajtuje? Co w takim wypadku zrobic, gdzie sie udac?

Pzdr.
Qgar
qgar_at_interia.pl