Re: Pare spraw!

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Sat 12 Jan 2002 - 00:25:01 MET

On Thu, 10 Jan 2002 13:21:53 +0100, "WoiTEC" <woitec_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Płyta Asus TUSL2-C
>Procesor Celeron 1200 Tualatin
>Ram 512 133
>Pixelview Geforce 2 MX 400 64
>SB Live 5.1
>
>Reszta pozostała za starego komputera:
>Nagrywarka HP [rozpoznawana jako HP 7500 CD wirter +]
>Dysk 13 GB Fujitsu MPD3130AT

>1. Dlaczego płyta rozpoznaje procesor jako P III 1200?
Bo ten Bios ktory akurat masz nie rozpoznaje tego modelu - musisz
wczytac nowsza wersje.

>2. O mnożnik ustawiony na 12 nie pytam, bo zmienić się go nie da [podobno]
Nie podobno tylko tak jest na 100%.

>3. Dlaczego po przetaktowaniu FSB na 133 to cholerstwo nie chodzi?
A musi? Nie. Nie musi. Mozesz sprobowac lepszego chlodzenia i ew.
_delikatnie_ podnosic napiecie i probowac dalej.

>Maxymalnie [zachowując stabiloność systemu] można ustawić na 117, co daje
>1.404 GHz. Czy naprawdę tego procesoranie da się bardziej podkręcić? A może
>związane jest to na przykład z dyskiem twardym, który obsługuje max UDMA4?
A malo Ci jeszcze? :-> Co do przyczyn to zalezy jekie sa dokladnie
objawy. Niewydolnosc dysku konczy sie najczesciej z rozsypaniem
tablicy partycji.

>5. Dlaczego [nie przeinstalowałem systemu WinME z powodu braku czasu, ale i
>tak się nie wiesza, a wszystki elementy zostały poprawnie zainstalowane]
>znikła opcja Transfer DMA we właściwościach dysku i CD?
Moze jakies sterowniki powienienes zapodac? :->
(pewnie masz na cd dolaczonym do plyty glownej)

>6. Noroton Diagnostics wykrya błąd w pamięcie na jakimś tam adresie. Czy
>możliwe jest, że pamięć jest wadliwa? Ewentualnie poradźcie jakieś inne
>narzędzia do testowania pamięci, bo generalnie z komputerem nie ma
Memtest na stronie Radka Sokola (odzywa sie na liscie non-stop).
Wlaczasz program i zostawiasz kompa na noc ;-)
A notrona Diag. wywal bo sie do niczego nie nadaje.

GLide