Pare spraw!

Autor: WoiTEC (woitec_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 13:21:53 MET

Witam wszystkich!

Od jakiegoś tygodnia czytam grupę, z nadzieją, że ktoś zada nurtujące mnie
pytanie, ale skoro tak się nie stało zrobię to sam.

Ostatnio kupiłem sobie następujące elementy

Płyta Asus TUSL2-C
Procesor Celeron 1200 Tualatin
Ram 512 133
Pixelview Geforce 2 MX 400 64
SB Live 5.1

Reszta pozostała za starego komputera:
Nagrywarka HP [rozpoznawana jako HP 7500 CD wirter +]
Dysk 13 GB Fujitsu MPD3130AT

Wystarczy introdukcji, przejdźmy do rzeczy.

1. Dlaczego płyta rozpoznaje procesor jako P III 1200?
2. O mnożnik ustawiony na 12 nie pytam, bo zmienić się go nie da [podobno]
3. Dlaczego po przetaktowaniu FSB na 133 to cholerstwo nie chodzi?
Maxymalnie [zachowując stabiloność systemu] można ustawić na 117, co daje
1.404 GHz. Czy naprawdę tego procesoranie da się bardziej podkręcić? A może
związane jest to na przykład z dyskiem twardym, który obsługuje max UDMA4?
4. Czy z HP 7500+ da się wycisnąć coś więcej niż nagrywanie x2? Czyta z
prędkośćią 24, więc może istnieje jakiś firmware, który by to przyśpieszył
przynajmniej do 4x?
5. Dlaczego [nie przeinstalowałem systemu WinME z powodu braku czasu, ale i
tak się nie wiesza, a wszystki elementy zostały poprawnie zainstalowane]
znikła opcja Transfer DMA we właściwościach dysku i CD?
6. Noroton Diagnostics wykrya błąd w pamięcie na jakimś tam adresie. Czy
możliwe jest, że pamięć jest wadliwa? Ewentualnie poradźcie jakieś inne
narzędzia do testowania pamięci, bo generalnie z komputerem nie ma
problemów, więc zanim pójdę z RAMem do serwisu wolałbym go jeszcze czym
innym przetestować.

To na razie chyba wszystki pytania jakie mnie nurtują.

Pozdrowienia

WoiTEC