Kyro2 - Fakty i mity :-)

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Mon 07 Jan 2002 - 10:45:58 MET

Witam !

Dzięki uprzejmości firmy "Hobbit" z Toruniu wypozyczyłem procesor AMD XP1600 i
miałem mozliwość przetestowania skalowania układu Kyro2 względem mocy procesora.

Sprzęt pomiarowy:

Procesory:
A) AMD Duron 1Ghz pracujacy na 1.1Ghz
B) Procesor AMD Athlon XP 1600 (1400Mhz)
C) Procesor AMD Athlon XP - 1500Mhz

Pamieć : 256Mb DDR PC266Mhz , ustawionych na max. ustawienia
Płyta gł. ECS K7S5A
Karta muz. SB Live 5.1

Stery 9.031 , system Win98SE , DX 8.1 , SIS 1.08D , V-sync=off

MDK2 1024x768x32bit (wszystko na max)
A) 86,5
B) 95,22
C) 95,53

Tutaj widac że Kyro2 bardzo ładnie skaluje się w tej grze. Dodatkowy dopał
mozna uzyskac wymuszając filtrowanie bilinearne.

Wolfenstein2 1024x768x32bit (demo atdemo8) (wszystko na max)
A) 76,4
B) 97,9
C) 99,7

Tutaj widac że Kyro2 bardzo ładnie skaluje się w tej grze. Dodatkowy dopał
mozna uzyskac wymuszając filtrowanie bilinearne.

Expendable 1024x768x32bit
A) min.76 , max.134 , średnia - 103
B) min.92 , max.174 , średnia - 125,4
C) min.94 , max.164 , średnia - 128,7

Tutaj widac że Kyro2 bardzo ładnie skaluje się w tej grze. Widac wyraźny wzrost
wydajności (wzrost min. fps i max.fps oraz oczywiscie średniego fps)

DroneZ , 1204x768x32bit
A) min.37,5 , max.206,7 , średnia - 72,2
B) min.54,7 , max.207 , średnia - 93,6
C) min.59,5 , max.207 , średnia - 98,1

Tutaj widac że Kyro2 bardzo ładnie skaluje się w tej grze. Widac wyraźny wzrost
wydajności (wzrost min. fps oraz oczywiscie średniego fps)

Quake3 MAX 104x768x32
A) 99
B) 104

Tutaj niestety dopał jest dośc mały :-( ale nie jest źle ..

temple DEMO 1024x768x16 (default test)
A) 79,5
B) 87
C) 88

Wzrost wydajnosci widoczny.

Village demo 1024x768x32 (default test)
A) 136
B) 136
C) 136

A tutaj nie ma żadnego zysku wydanosci ...

Serious SAM 2 QUALITY 1024x768x32bit
A) 47,7
B) 48,8
C) 48,6

Wzrost wydajnosci jest bardzo mały. Gra natomiast uzyskuje niesamowity dopał
przy filtrowaniu billinearnym (zamist trilinear), wtedy średnia wzrasta do
prawie 80fps !

Serious SAM 1 Quality 1024x768x32bit
A) 45,7
B) 51,8

Wzrost wydajnosci jest widoczny. Gra natomiast uzyskuje niesamowity dopał przy
filtrowaniu billinearnym (zamist trilinear) , wtedy średnia wzrasta do prawie
80fps !

3dmark2000 1024x768x32bit
A) 4907
B) 5842

Spory wzrost wydajnosci

XS Mark 1024x768x32bit
A) 2577
B) 2890
C) 2995

Spory wzrost wydajnosci

Jak widac Kyro2 jest bardzo zalezne od procesora i potrafi wykorzystać każdy
Mhz procesora. Bardzo widoczne jest to w Expendable i DroneZ gdzie także
wzrasta minimalna ilośc fps a pzrecież ona tak naprawdę decyduje o płynności
gry.

Takze proponuje nie uzywac wogóle filtrowania anizotropowego gdyż powoduje ono
olbrzymi spadek wydajności. Takze filtrowanie trilinearne powoduje spadek
wydajnosci ale nie jest on już tak olbrzymi jak w przypadku filtrowania
anizotropowego. W niektórych grach różnica przy stosowaniu trilineara jest dosc
mała (np.MDk2) a w niektórych naprawde spora (SS1 i SS2).
Ale tak naprawdę nalezy zawsze samego zobaczyc na "oko" czy wzrost wydajnosc po
wymuszeniu filtrowania bilinearnego daje jakiś widoczny wzrost ...

Jako że nie miałem co robic w piatek wybrałem się na "wyprawę" po torunskich
sklepach komputerowycj jako "zielony klient" :-) w celu "zakupu karty
graficznej" :-)

Wszedzie mówiłem że interesuje mnie karta na Kyro2 :-). Wszedzie namawiano mnie
na zakup karty marki Nvidia Geforce2MX200 64MB a czasami MX400 marek noname lub
mniej znanych. Jak pytałem się o Kyro2 to u większoscu usłyszałem że piewszy
raz słyszą o takim czymś już że to kicha bo nie ma T&L i inne bzdury :-)

Najbardziej mnie rozbawiało jak pytałem się jakich producentów by polecił kartę
na MX400 z bardzo dobrej jakości 2D. W prawie wszystkich sklepach dowiedziaęłm
sie że polecają karty producenta "Nvidia" :-) Dowiedziałem się więc że "Nvidia"
nie tylko produkucje chipsety ale nawet karty graficzne :-)
Jak pytałem się czy jest jakaś róznic apomiedzy kartą znanej marki a jakiejś
nieznanej marki to dowiedziaęłm się że żadnej ...

No cóż widac że "fachowość" dużej ilości spzredawców jest wręcz żenujaca i
powinni oni raczej spzredawac ziemniaki a nie komputery ... :-)

Pzodrawiam
/// Kaszpir ///