Re: ppga a fcpga

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 13:00:46 MET

> Tak, chodzi=B3o mi o Outlook Expressa, czytnik u=BFywany przez grubo
> ponad po=B3ow=EA uczestnik=F3w dyskusji w usenecie.

Jeszcze raz zapytam -- skad te liczby?

> Jak najbardziej. Upewniasz mnie, =BFe nigdy w zyciu nie widziale=B6
> zacytowanego w=B1tka artyku=B3=F3 w HTML. Szkoda, bo to znaczy, =BFe
> rozmawiam z Tob=B1 jak z niewidomym o kolorach.

Szkoda, ze nie widziales jak czytelny jest w OE post z np.
pieciopoziomowym cytatem. Najpierw zobacz, potem mozemy dyskutowac.

> I tkwi=E6 w nich niewzrusznie jak =BFelazo-beton odporny na argumentacj=
=EA.

Na bzdurna argumentacje owszem -- jestem niewzruszony.

> No jak? Te kt=F3re ja dostaj=EA s=B1 bez zarzutu... Z kim ty koresponduje=
sz?

Juz poinformowalem osoby, z ktorymi koresponduje, ze nie zycze sobie
otrzymywac maili w HTML. I od dawna na maile napisane w HTML nie
odpowiadam, ot taka mala fanaberia.

> Najwyra=BCniej wobec tego masz bardzo s=B3ab=B1 i selektywn=B1 pami=EA=E6=
=2E..

Lub wymagania inne niz przecietna biurwa, dla ktorej musi byc kolorowo i
efektownie.

> Wed=B3ug kt=F3rego kryterium najgorszy?

Sumarycznie. Biore pod uwage wygode obslugi przy uzyciu klawiatury,
przenosnosc formatu archiwum oraz liczbe wystepujacych uciazliwych bledow
programu. Wiem, ze czesc z nich jest do usuniecia, ale zdecydowanie nie
mam ochoty na calodniowe konfigurowanie i latanie programu przed jego
uzyciem. Oprocz tego do wad OE zaliczam brak mozliwosci latwego
przeniesienia na inny komputer (z uwagi na integracje z Windows) oraz mala
liczbe portow dla innych systemow operacyjnych niz Windows.
Wedlug istotnych dla mnie kryteriow Pine jako newsreader jest o klase
lepszy, pomimo tego, ze obsluga news jest do tego programu wcisnieta
niejako na odczepnego :)

> Nie histeryzuj. Do post=F3w w HTML dodawana jest kopia w plain-text.

Bylem ciekaw, czy sam na to wpadniesz, czy bede musial Ci napisac :)

> Ze statystyk robionych tu i =F3wdzie...

Aha, to wszystko jasne.

> Przele=E6 sobie po tych nag=B3=F3wkach bo nie zdajesz sobie nawet
> sprawy z popularno=B6ci Outlook Expresa i Netscape razem wzi=EAtych.

Wlasnie to zrobilem przed napisaniem poprzedniego postu.

> Ci=EA=BFko zgadn=B1=E6 mi bo nie znam takiego czytnika.
> U=BFywam Outlook Expressa i nie mam z nim problem=F3w.

Hm, z tego co teraz pamietam -- od ktorej wersji OE potrafi:
-- poprawnie lamac linie przy cytowaniu
-- wstawic ">" przy cytowaniu postu w QP
-- poprawnie interpretowac zalaczniki (slawetne begin dsfdfsdf)
-- zmienic defaultowy tekst "user wrote: " (lub jakos podobnie) na
   inny, z poprawna wersja e-maila i msgida
-- zamienic "Odp:" na "Re:" oraz "PD:" na "Fwd:"
-- poprawnie obslugiwac sygnaturki (konkretnie wstawiac poprawny
   delimiter)
-- nie kasowac bez pytania artykulow, ktore wyekspirowaly sie na serwerze
-- obslugiwac dluzsze ciagi w polu References
-- byc odporne na pseudowirusy napisane w jezykach skryptowych ?

I pewnie jeszcze kilka rzeczy o ktorych zapomnialem, lub o ktorych nie
wiem.

> Oczywi=B6cie =BFe ko=F1czy, konkluzj=B1, =BFe jeste=B6 uparty i z=B3o=B6l=
iwy.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? W czym niby Quoted-Printable mogloby
komukolwiek w czyms przeszkadzac?

> =A3amiesz, bo zalecane jest kodowanie 8 bit a nie quoted printable.

Lamalbym wtedy, gdybym robil cos, co jest zabronione. Potrafisz mi wskazac
ten fragment netykiety, w ktorym jest napisane, ze Quoted-Printable jest
niedozwolone?

--=20
Chektor
=2E.Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-23120=
60..
=2E.chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl................................=
=2E...
=2E....... Does computer isolate us from one another? God, I hope so. .....=
=2E...