Re: Idealne 19'' - kilka przemyslen

Autor: Jarosław Stępień (jarek_stepien_at_yahoo.de)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 21:35:00 MET

Użytkownik "Janusz - Vahanara" <vahanara_at_olimp.gapp.pl> napisał w wiadomości
> IMHO te nowe "płaskie" kineskopy nie najlepiej się sprawują.
> Sam mam Samsunga z klasycznym baniakiem (950p+) i jestem bardzo
zadowolony.

wiem, to podobno bardzo fajny monitor
naczytalem sie wiele pochlebnych opini o nim :)

> Najgorzej wypadają monitory LG Flatron.
> Na początku obraz zachwyca, ale bardzo szybko traci parametry.
> Po pół roku użytkowania to już monitor o klasę gorszy, niż w momencie
> zakupu. Nawet znajomi posiadacze Flatronów przyznają, że po kilku
> miesiącach to już nie to samo.

Hmm, sam tez sie troche obawiam marki LG.
Ale 915FT+ wyglada bardzo fanie...

> Idealnym rozwiązaniem, jeśli już szukamy płaskiego kineskopu jest monitor
> SONY serii FD.

Niestety 19-stka (G420) kosztuje sporo...
Dlatego byc moze kupie cos na Trinitronie, ale nie Sony.
Np. CTX PR960F

> A jako kryterium doboru, proponuję sprawdzenie możliwości ustawień
monitora.
> W dobrym monitorze regulacja zbieżności, geometrii, składników kolorów
RGB,
> fokusu, powinna być dostępna niezależnie dla każdego z rogów ekranu.

To byloby cos!
Niestety do tej pory nie spotkalem sie z czyms takim.
Nawet na topowej 19-stce Iiyamy (HM903DT), ktora
bawiles sie ponad godzine w sklepie nie ma mozliwosci
ustawienia geometrii dla kazdego brzegu ekranu oddzielnie.
Tylko typowe znieksztalcenia poduszkowe, trapezowe, itp.
Zreszta z drugiej strony czy jest to mozliwe do zrobienia technicznie???
W typowej korekcji geometrii zmieniaja sie dwa brzegi ekranu
(np. lewy i prawy) rownoczesnie. Korekcja tylko jednej
strony znieksztalcilaby obraz, rozciagnela lub skrocila
w poziomie...
Z ta Iiyama byl wlasnie problem wyregulowania
prawego brzegu ekranu. I tylko niego. Cala reszte
mozna bylo ustawic majstrujac przy typowych
ustawieniach geometrii. Jednak pol prawej strony
nijak nie mozna bylo dopasowac do brzegu monitora...

Jarek Stepien