Re: Idealne 19'' - kilka przemyslen

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 16:22:41 MET

>to co widzialem w 900NF wygladalo bardzo kiepsko, ale juz
>na przyklad 755DFX (tansza 17-stka z normalnym kineskopem)
>miala zdecydowanie lepsze parametry. Czyzby Diamondtron
>tak zle przedstawial kolory? Musze zobaczyc jeszcze 959NF.
IMHO te nowe "płaskie" kineskopy nie najlepiej się sprawują.
Sam mam Samsunga z klasycznym baniakiem (950p+) i jestem bardzo zadowolony.
To bardzo dobry monitor do domu i półprofesjonalnych zastosowań.
Niestety model 950p+ mniej więcej od grudnia 2001 nie jest już dostępny.
Nowe monitory Samsunga z elektroniką o tych samych parametrach, ale
pseudo-płaskim kineskopem są już o ok. 500 zł droższe.

Najgorzej wypadają monitory LG Flatron.
Na początku obraz zachwyca, ale bardzo szybko traci parametry.
Po pół roku użytkowania to już monitor o klasę gorszy, niż w momencie
zakupu.
Nawet znajomi posiadacze Flatronów przyznają, że po kilku miesiącach to już
nie to samo.

Idealnym rozwiązaniem, jeśli już szukamy płaskiego kineskopu jest monitor
SONY serii FD.
IMHO jedyny, naprawdę dobrze wykonany monitor z płaskim kineskopem, bez
żadnych kompromisów.
Szanse na przetestowanie go w sklepie są chyba zerowe, bo cena, jak każdego
profesjonalnego sprzętu jest niestety zaporowa.

A jako kryterium doboru, proponuję sprawdzenie możliwości ustawień monitora.
W dobrym monitorze regulacja zbieżności, geometrii, składników kolorów RGB,
fokusu, powinna być dostępna niezależnie dla każdego z rogów ekranu.
Tyle, że można dojść do wniosku, że na naprawdę dobry monitor, to nas nie
stać.
A na koniec, to i tak najbardziej wyżyłowane parametry mają jednak monitory
21".
Ich znacząco wyższa cena nie wynika tylko z tych 2" większego kineskopu, ale
też ze bardziej zaawansowanej elektroniki, niż w 19".
W końcu obecnie 17" zastąpiło 15".
A 19" adresowane jest na ten segment rynku, na którym niedawno bardziej
wymagający klient kupował monitor 17".
Ale nadal segment 19" nie jest adresowany do profesjonalistów.

--
Janusz - Vahanara