Re: Zapora RAID'owa

Autor: borsuk (jkomarnicki_at_pwpw.pl)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 10:02:52 MET

Użytkownik "Marek Szopinski" <mssoft_at_mssoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Czy kontrolery RAID, to nowy rodzaj zapór ? Wymyślono kiedyś zaporę
ogniową
> (firewall), a teraz zaporę dla transferu danych - RAID (nie mylić z
rajdem,
> RAID to zaprzeczenie rajdu). Przetestowałem kilka płyt z kontrolerami
> Promisa i HighPointa. Wszędzie dyski zwalniały straszliwie na tych
> kontrolerach, szczególnie na Promisie.

nie zgadzam sie, uzywalem HPT370 i chodzil b.dobrze i szybko

>Obecnie używam w swoim prywatnym
> sprzęcie płyty MSI o doniosłym i chyba najdłuższym symbolu K7T266 Pro2 RU.

tez mam taka plyte i RAID na niej mocno mnie rozczarowal. Myslalem, ze
bedzie mogl pelnic role drugiego kontrolera ATA100 z wylaczeniem funkcji
RAID, ale nie ma takich mozliwosci, w dodatku koszmarnie dlugo sie bootuje.
Jest to dla mnie zbedny gadzet, ktory wylaczylem nie testujac juz nawet
szybkosci..
(moze chociaz USB2.0 na tej plycie kiedys sie przyda:)

>Rozumiem, że RAID służy do tworzenia matryc dyskowych, ale to
> chyba nie usprawiedliwia jego tragicznej wydajności. Nie znam teorii
> systemów opartych na tym kontrolerze dlatego proszę Was o oświecenie mnie
> co tu chodzi ? Czy RAID to złom, a może należy na to inaczej spojrzeć ?

kontroler RAID na tej plycie jest w wersji uproszczonej i warto zastanowic
sie przed zakupem (ja tego nie zrobilem:)

pozdr
bors