Re: Zapora RAID'owa

Autor: Marek Szopinski (mssoft_at_mssoft.com.pl)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 15:26:31 MET

> nie zgadzam sie, uzywalem HPT370 i chodzil b.dobrze i szybko

Wbudowany w płytę ? Bo jak nie to mówimy o dwóch różnych przypadkach.

> tez mam taka plyte i RAID na niej mocno mnie rozczarowal.

Mogę Ci podać 2 inne płyty, które wymieniałem z powodu kiepskiego transferu.
Powiem tak: nie widziałem płyty z RAIDEM, na której kontroler RAID byłby
porównywalny ze zwykłym IDE. Wszystki, które badałem były duuużo wolniejsze.

> Myslalem, ze
> bedzie mogl pelnic role drugiego kontrolera ATA100 z wylaczeniem funkcji
> RAID, ale nie ma takich mozliwosci, w dodatku koszmarnie dlugo sie
bootuje.

Jak to nie ma ??? A ja z tym nie mam żadnych problemów, choć faktycznie
bootuje się długo. Mało tego, nigdy nie miałem problemów z posadzeniem na
zintegrowanym RAID'zie jednego dysku jako głównego. Mało tego, na drugim
porcie mam drugi HD w kieszeni.

> kontroler RAID na tej plycie jest w wersji uproszczonej i warto zastanowic
> sie przed zakupem (ja tego nie zrobilem:)

Ja też nie i to 3 czy 4 razy pod rząd. Dlatego jestem wkurzony na
producentów takich płyt. Mają napisane, że płyty są niesamowitej wydajności,
a to jest jedna wielka bzdura. Stare płyty mające zwykłe UATA100 lub nawet
66 są szybsze.

Podobno zainstalowanie 2 dysków z mirroringiem powoduje znaczny przyrost
prędkości.

Marek