Re: Jakie dzwięki wydaje IBM DTLA przy padaniu?

Autor: Egghead (WYTNIJ.eggheaad_at_wp.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 16:39:31 MET

"Roy" <roy_gdansk_at_poczta.onet.pl> wystukał
(news:a0v87i$90v$1_at_korweta.task.gda.pl):
> Czy moglbys podac na czym opierasz ten sad?

Bad sector jest uszkodzeniem struktury dysku i - niezalenie od
przyczyny - nie naprawi się tego metodami programowymi, niezależnie od
tego, czy jest to porysowanie powierzchni nośnika, czy rozmagnesowanie.
Dodatkowo, gdy dysk charczy, terkocze i zatrzymuje się przy próbie
odczytu sektora to na 100% mamy do czynienia z tą pierwszą możliwością.
Na pewno miałeś kiedyś dysk/dyskietkę z niepewnymi sektorami. Są one
odczytywane po kilku próbach na ogół. Po kilku operacjach
odczytu/zapisu tego miejsca system w końcu przejdzie tę ustawową liczbę
prób i zablokuje sektor. Przy formacie być może po kilku próbach uda mu
się przejść to miejsce i znacznik zniknie.
Pozdrawiam
Egghead
PS. Gromadzę zbyt cenne dane, żeby bawić się w odzyskiwanie sektorów,
nawet mając backup. Dysk na gwarancji ma działać i kropka.