Re: Gulgoczący dźwięk w DIVXach

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper-!spamik-_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 01 Jan 2002 - 20:21:13 MET

Tomek, you wrote:

> We wszystkich filmach? Jeśli nie to może karta nie obsługuje
> próbkowania 48kHz (niektóre filmy są tak kodowane większość
> 44.1kHz).

Śmiem twierdzić, że większość jest jednak w 48kHz. Można ten
nieprzyjemny efekt ograniczyć ustawiając regóły downsamplingu w
ustawieniach karty/dźwięku. VirtualDub robi bardzo ładny downsampling
- ale trzeba mieć około 1.5GB (po prostu rozkompresowuje i
downsampluje do 44.1). Trwa to około 20minut, ale dźwięk jest
(prawie) nieodróżnialny od 48kHz..

Bilgotanie jest spowodowane tym, że przy 24kHz dźwięk nie jest
najlepszy (a takie jest afaik stosowane przez windę domyślnie).

> Pozatym karta na ISA bardzo obciąża system przy DIVX.
> Spróbuj zastosować pierwszą lepszą na PCI i powinno być po kłopocie.

Żartujesz sobie prawda ? Ja mam AWE64 na ISA, testowałem też Gravisa
Ultrasound na ISA - do tego PIII 500 - bez problemów..

--
   :: [Maŕcín Wojţczuk] :: W tej wiadomości nie ma załącznika!    ::
   ::  Linux  registered user N°200916  Machine N°89843 <=- -  -  ::