Linux czy Windows, ktory lepszy? (troche dlugie)

Autor: luckydar_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 01 Jan 2002 - 11:33:48 MET

Wszystkim Grupowiczom szczesliwego Nowego Roku, oraz wytrwalosci w czytaniu
news-ow.

 Nie chce tutaj rozpetac wojny pomiedzy zwolennikami jednego a przeciwnikami
drugiego systemu op., jednak mam kilka watpliwosci. Chodzi o to, ze
prawdopodobnie niedlugo bede musial sformatowac dysk i zainstalowac cos od nowa
(duzo programow, rozne smieci, bledy, itd.). W tej chwili uzywam Windows
Millenium, jednak nie jestem przekonany, czy system powinien dzialac tak jak
dziala (...). Slyszalem duzo dobrego o Linuxie, m.in. ze jest stabilniejszy,
wydajniejszy, bardziej odporny na wirusy i wogole... Z drugiej strony
zastanawiam sie, ktory system jest przyjazniejszy i latwiejszy w obsludze dla
poczatkujacego uzytkownika? Czy aby nie jest tak, ze Linux jest bardziej
podobny do Dos-a, niz do Windy (te wszystkie komendy, wiersze polecen)? Czy
istnieje polska wersja Linuxa? A moze by tak obydwa, czy nie beda sobie
przeszkadzaly? Prosze znawcow tematu o przyblizenie mi tego co wyzej napisane,
bo nie wiem gdzie konczy sie prawda, a gdzie zaczynaja mity. Jak to w koncu
jest z tym linuxem i co lepsze - Linux czy Winda?

 Pozdrawiam: Luckydar.