Re: Linux czy Windows, ktory lepszy? (troche dlugie)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 01 Jan 2002 - 12:51:50 MET

Hi,

luckydar_at_poczta.onet.pl wrote:

> (duzo programow, rozne smieci, bledy, itd.). W tej chwili uzywam Windows
> Millenium, jednak nie jestem przekonany, czy system powinien dzialac tak jak
> dziala (...).

IMHO to najgorszy możliwy wybór. Już lepiej wybrać Win98 lub nawet
coś z rodziny 2000/XP... Jedynym problemem jest koszt takiej zamiany,
jeśli chcesz mieć legalny system.

> wydajniejszy, bardziej odporny na wirusy i wogole... Z drugiej strony
> zastanawiam sie, ktory system jest przyjazniejszy i latwiejszy w obsludze dla
> poczatkujacego uzytkownika?

IMHO nie -- nawet w dystrybuacjach typu RedHat lub Mandrake.
Jest znacznie lepiej niż było, ale to dalej system dla "zapaleńców".

> Czy aby nie jest tak, ze Linux jest bardziej
> podobny do Dos-a, niz do Windy (te wszystkie komendy, wiersze polecen)? Czy

Najbardziej jest podobny do UNIXa :) Bo IMHO nawet DOS bywa prostszy,
bo jest po prostu prymitywny w porównaniu do Linuksa :)

> jest z tym linuxem i co lepsze - Linux czy Winda?

Nie ma "czegoś lepszego". Linuks jest lepszy na serwery i silne
stacje robocze, a Windows do normalnego domowego użytku. Oczywiście
znawca może używać Linuksa i w domu, ale normalnemu nieobeznanemu
użytkownikowi bym go raczej nie polecał jednak.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./