Re: chlodzenie CPU ciecza

Autor: Siriuz (siriuz_at_polbox.com)
Data: Mon 10 Dec 2001 - 01:54:27 MET

> Oczywiscie nie woda z zel, np. silikon.
> W protezach piersi skuteczn ie stosowane sa torebki z silikonem.
> Trwale latami, nie pekaja.

trala lala...

> Tylko jaka jest zdolnosc odbioru ciepla przez silikon ?

AFAIK b. dobra...

> Ale wazniejszy jest chyba zasilacz bez wentylatora, bez szumu.
> Niech mi tylko ktos powie czemu notebook zyje bez wentylatora i to
> dobrze a taki pecet nie moze ?

bo notebook pobiera wielokrotnie mniej energii...

> Moze konstrukcja peceta jest nadal przestarzala, nieekologiczna,
> nieefektywna energetycznie.
> Moze do peceta trzeba wkladac plyte od notebooka i cd, floppy , dysk 2,5
> od notebooka ?
> Ktore pobieraja 1/10 pradu tego co w pececie ?

i sam sobie odpowiadasz...
do produkcji notbooka potrzeba innej, drozszej technologi.

> Kto to tak uznal, ze pecet musi ciagle warczyc, a notebook nie musi.
> Nie kazdy lubi ryczacego wilka na biurku.
>
> Moze juz czas na pecety budowane na zasadzie notebooka.
> Plytka od notebooka a reszta od peceta.
> Z dyskiem 2,5" nie ma problemu.
> pamieci ok,
> problem to karta graficzna/ agp
> usb i zlacze pcmcia umozliwi podlaczenie modemu/faxu/sieciowki
> port rs232, lp sa , audio,
> zatem w czym problem zeby produkowac ciche pecety ?

w takim ze po pierwsze j.w. drozej, a po drugie niektorzy maja w kompie
tyle kart rozszerzen ze by ci sie w glowie przekrecilo... karta dzwiekowa,
karta graficzna, karta tv, modem, sieciowka... i jeszcze sobie mozna
powymyslac - karte do dekodowania mpg, karte do obrobki nieliniowej tv itp,
kontroler scsi... ehh... i wymieniac by mozna tak dlugo...
taka konstrukcja jest elastyczna, a elastycznosc zyskujemy kosztem
ergonomii itp...

> Plyta glowna od notebooka, reszta jak jest
> Takie mini plyty w produkcji masowej beda znacznie tansze od atx,

nie baldzo - jak powiedzialem potrzeba do nich innej technologii, troche
bardziej wymagajacej...

> ekologiczne, energooszczedne, obudowa bedzie bardzo mala, niepotrzebne
> bedzie chlodzenie.
> Wreszcie bedzie mozna wbudowywac pecet w obudowe monitora lcd.

ooo... i juz w ogole super! i bedzie pan co dwa lata wymienial calosc?!?
ja swojego monitora zywalem 10 lat, tyle samo obudowy z zasilaczem (of
corz), w srodku siedzial w tym czasie 286, 486 i 586... i po drodze troche
czesci tez bylo wspolna...
poza tym niektorzy potrzebuja czegos lepszego niz lcd, a one jeszcze przez
jakis czas nie beda mogly dorownac tradycyjnym monitorom...

> Policzmy.
> Notebook kosztuje 5000 zl
> LCD kosztuje 1500-2000 zl
> dysk 500, procek 500, pamiec 500
> Odliczajac obudowe i cos tam
> zostaje plyta za okolo 1000 zl
> plyta droga ale za to mala, do miniaturowego peceta.

wole ciut wiekszy i 2x tanszy...

> Wszystkie zlacza ma, moze obslugiwac dyski 5"
> Mozna do niej podlaczyc duzy ekran lcd
> Duza klawiatura, glosniki , usb , pmcia itd.

ale i tak nie tak duzo i sprawnie jak tradycyjnie...

> Wreszcie nie potrzeba tego wyjacego zasilacza

pecet zyje i ma sie dobrze... przetrwal proby takich experymentow jak pan
pisze (komputer przez internet, koputer w tv, konsole itp itd)... wlasnie
dzieki temu ze jest taki modulowy, czego nie zapewnia notebook, do tego
drozszy...