Re: chlodzenie CPU ciecza

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 10 Dec 2001 - 00:48:08 MET

Draco wrote:

> W zasadzie fajna srpawa i do zrobienia, tylko trzeba by
> tak przeprojektować konstrukcję samego systemu,
> żeby ewentualne przecieki nie oznaczały jego zagłady.
> Np. procek i układ chłodzenia na samym spodzie.
>
> No i jeszce kwestia niezawodności...
Oczywiscie nie woda z zel, np. silikon.
W protezach piersi skuteczn ie stosowane sa torebki z silikonem.
Trwale latami, nie pekaja.
Tylko jaka jest zdolnosc odbioru ciepla przez silikon ?
Jezeli troche zmodyfikujemy kompa i zamontujemy procka na sledziu
ale do gory nogami.
To procek bedzie wisial glowa w dol i mozna go z latwoscia zanurzyc
w takim silikonie.

Ale wazniejszy jest chyba zasilacz bez wentylatora, bez szumu.
Niech mi tylko ktos powie czemu notebook zyje bez wentylatora i to
dobrze a taki pecet nie moze ?

Moze konstrukcja peceta jest nadal przestarzala, nieekologiczna,
nieefektywna energetycznie.
Moze do peceta trzeba wkladac plyte od notebooka i cd, floppy , dysk 2,5
od notebooka ?
Ktore pobieraja 1/10 pradu tego co w pececie ?

Kto to tak uznal, ze pecet musi ciagle warczyc, a notebook nie musi.
Nie kazdy lubi ryczacego wilka na biurku.

Moze juz czas na pecety budowane na zasadzie notebooka.
Plytka od notebooka a reszta od peceta.
Z dyskiem 2,5" nie ma problemu.
pamieci ok,
problem to karta graficzna/ agp
 usb i zlacze pcmcia umozliwi podlaczenie modemu/faxu/sieciowki
port rs232, lp sa , audio,
zatem w czym problem zeby produkowac ciche pecety ?

Plyta glowna od notebooka, reszta jak jest
Takie mini plyty w produkcji masowej beda znacznie tansze od atx,
ekologiczne, energooszczedne, obudowa bedzie bardzo mala, niepotrzebne
bedzie chlodzenie.
Wreszcie bedzie mozna wbudowywac pecet w obudowe monitora lcd.

Policzmy.
Notebook kosztuje 5000 zl
LCD kosztuje 1500-2000 zl
dysk 500, procek 500, pamiec 500
Odliczajac obudowe i cos tam
zostaje plyta za okolo 1000 zl
plyta droga ale za to mala, do miniaturowego peceta.
Wszystkie zlacza ma, moze obslugiwac dyski 5"
 Mozna do niej podlaczyc duzy ekran lcd
Duza klawiatura, glosniki , usb , pmcia itd.

Wreszcie nie potrzeba tego wyjacego zasilacza

Jacek