DDRAM vs SDRAM

Autor: Piotr Molski (pmolski_at_saxon.pip.com.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 16:35:01 MET

Witam,
pisze z pozycji osoby zupelnie "zielonej" w sprawach sprzetowych.
Wybieram sobie elementy do nowego PC (Athlon 1600) - zaczalem
zastanawiac sie nad pamiecia. Policzylem sobie koszt 1 gb sdram i 1 gb
ddr.
SDRAM Kingston 2x512 mb to 2 x 279 pln = 558 pln netto
DDR no name 2x512 mb to 2 x 485 pln = 970 pln netto
Roznica - 412 pln netto :-(((
Wiec moze zamiast pakowac forse w DDR, nalezy kupic 3x512MB :-))) = 837
pln netto
Taniej o 133 pln netto, wiecej o 512 mb ramu :-)))
Jak to sie ma do 2-10% przyrostu predkosci przy korzystaniu z DDR-ow?
Dodatkowe 512 mb bedzie chyba duuuuzo szybsze.
Potrzebuje sporo ramu bo komputer bedzie sluzyl do obrobki zdjec.
Ceny ramu wziete z cennika hurtowni Inter-Es w W-wie.
Jezeli popelnilem gdzies blad w rozumowaniu prosze o poprawienie mnie.
Moze mam zly cennik? Moze przyrost predkosci z pamiecia DDR jest duzo
wiekszy? Przy czym prawdziwym testem dla mnie jest predkosc obrocenia
200 MB obrazka w Photoshopie, Sandry itp. niewiele mi mowia...

pozdrawiam
Piotr Molski