Re: DDRAM vs SDRAM

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 07 Dec 2001 - 20:00:38 MET

Użytkownik Piotr Molski <pmolski_at_saxon.pip.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3C0F9023.5CC25D64_at_saxon.pip.com.pl...
> pisze z pozycji osoby zupelnie "zielonej" w sprawach sprzetowych.
> Wybieram sobie elementy do nowego PC (Athlon 1600) - zaczalem
> zastanawiac sie nad pamiecia. Policzylem sobie koszt 1 gb sdram i 1 gb
> ddr.
> SDRAM Kingston 2x512 mb to 2 x 279 pln = 558 pln netto
> DDR no name 2x512 mb to 2 x 485 pln = 970 pln netto

Strasznie drogo te ddr, gdzieś Ty to znalazł ?

> [...]
> Taniej o 133 pln netto, wiecej o 512 mb ramu :-)))
> Jak to sie ma do 2-10% przyrostu predkosci przy korzystaniu z DDR-ow?
> Dodatkowe 512 mb bedzie chyba duuuuzo szybsze.
> Potrzebuje sporo ramu bo komputer bedzie sluzyl do obrobki zdjec.
> Ceny ramu wziete z cennika hurtowni Inter-Es w W-wie.
> Jezeli popelnilem gdzies blad w rozumowaniu prosze o poprawienie mnie.
> Moze mam zly cennik? Moze przyrost predkosci z pamiecia DDR jest duzo
> wiekszy? Przy czym prawdziwym testem dla mnie jest predkosc obrocenia
> 200 MB obrazka w Photoshopie, Sandry itp. niewiele mi mowia...

Nie mozna tego porównywać w sposób który tutaj zaprezentowałeś!
Tu jest jeszcze kwestia procesora i chipsetu.

Dla Durona nie opłaca się kupować pamięci DDR ale dla Athlona
fsb266 (albo starszy -C albo nowy XP )
No i jeszcze sprawa chipsetu, jeżeli masz juz Athlona
to najszybciej pamięci obsługują _KT266A_ i ewentualnie AMD 761.

Jeżeliby pamięci było za mało i system miałby korzystać ze swap'a
to oczywiście o wiele lepiej będzie mieć więcej pamięci SDRAM niż DDR.
Sam musisz się zastanowić ile megabajtów mają pliki na których pracujesz.

Proponuję kupić min. 768MB DDR (1x512Mb, 1x256MB), płytę na KT266A (np. za 470zł
Shuttle AK31 _v3.1_ - max. 3x512MB ddr) i Athlona XP1600+

Poza tym pamięć musi być w biosie skonfigurowana optymalnie.

PeJot