Re: I ponownie LCD....

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 20:47:58 MET

On Sat, 29 Dec 2001 18:06:40 +0100, "Wonder" <wonder34_at_poczta.fm>
wrote:

>Samtron 51-S to jest chyba mniej "markowa" wersja Samsunga 151s.
>Nie jest zły, ale może są lepsze. Może właśnie z filtrem szklanym?
>Ale generalnie wszystkie LCD różnią się głównie konstrukcją obudowy.

No nie. Wiekszosc displayow LCD tego samego rozmiaru ma matryce tego
samego typu od tego samego producenta. tyle ze te drogie markowe maja
matryce z najwyzszej grupy selekcyjnej (zero martwych pikseli,
maksymalna rownomiernosc na calej powierzchni), troche tansze firm
slabszej marki maja matryce o gorszej rownomiernosci swiecenia,
najtansze potrafia miewac martwe pojedyncze piksele. Po prostu - rozne
grupy selekcyjne.
>Mamy w firmie 18" monitory LCD, z wejściami cyfrowymi, po 9000 PLN
>za sztukę. I obraz nie jest lepszy niż w moim 15" Samsungu z wejściem
>analogowym (D-SUB). Tyle tylko że mają większą rozdzielczość.

Bo Samsung to jednak ta wyzsza polak w monitorach LCD. Biora te co
lepsze matryce
[...]
>Ja kupiłem swój monitor w sklepie internetowym "KompuTronik".
>Dostawa przez kuriera. Monitor nie ma żadnego "martwego pixela".

Wniosek - wysylkowo mozna kupowac monitory naprawde porzadnych firm.
tanszych warto dokladnie obejrzec przy zakupie (glownie rownomierna,
szara powierzchnia - tu nie ma problemow ze zbieznoscia czy dystorsja
ale moga byc wieksze z rownomiernoscia niz w kineskopach).
>W Komutroniku w regulaminie pisze że
>"Z racji braku możliwości przetestowania towaru przed jego zakupem, firma
>nasza dopuszcza możliwość odesłania towaru w ciągu 3 dni roboczych o daty
>jego otrzymania (decyduje data nadania listu przewozowego). Po tym terminie
>nie ma możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży, chyba, że klient skorzysta
>z prawa rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego"

A to naszych kochanych przepisow nie czytali biedacy - w kapcie moga
sobie to wlozyc! Dwa tygodnie z mocy prawa sie nalezy i nie na
podstawie rekojmi - wystarczy ze sprzedaz nie nastapila w siedzibie
sprzedawcy.
>Tak ogólnie to LCD ma swoje zalety, ale ma też i wady. Gdybym teraz
>kupował monitor to zastanawiałbym się nad 19" CRT. Większa rozdzielczość,
>ładniejsze kolory. No i obraz jest taki sam z każdej strony...

Kolory - tez mam wrazenie ze CRT lepiej oddaje. Ale jak komus
potrzebna jest maksymalna rozdzielczosc to wymagania na zbieznosc
rosna raptownie - porzadne monitory sygnowane przez DELL-a (19")
okazuja sie miec bledy zbieznosci takie ze przy 1600x1200 nie daje sie
w puli kilku sztuk ustawic zadnego w sposob dajacy naprawde
zadowalajacy obraz kreskowy na calej powierzchni ekranu. Tak wiec tam
gdzie liczy sie glownie barwa - chyba nadal CRT, gdzie najistotniejsza
jest geometria obrazu badz ergonomia pracy (zastosowania CAD na ten
przyklad) - chyba lepiej wlasnie LCD.

--
Darek