Re: I ponownie LCD....

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 18:06:40 MET

> Komputer wykorzystuje glownie do netu, programowania, troche grafika, od
> czasu do czasu gry, filmy i telewizaja (mam tuner tv i zastanawia mnie jak
> LCD przeskaluje obraz TV?)

Nie mam karty Tv, ale filmy DivX ogląda się całkiem znośnie.

> Samtron 51-S LCD 15" czas reakcji 25ms
>
> Co o nich sadzicie?

Samtron 51-S to jest chyba mniej "markowa" wersja Samsunga 151s.
Nie jest zły, ale może są lepsze. Może właśnie z filtrem szklanym?
Ale generalnie wszystkie LCD różnią się głównie konstrukcją obudowy.
Mamy w firmie 18" monitory LCD, z wejściami cyfrowymi, po 9000 PLN
za sztukę. I obraz nie jest lepszy niż w moim 15" Samsungu z wejściem
analogowym (D-SUB). Tyle tylko że mają większą rozdzielczość.

> Najwiekszym problemem w monitorach LCD sa chyba martwe piksele i czas
> Zastanawia mnie tylko jakie jest prawdopodobienstwo uszkodzenia pikseli w
> trakcie uzytkowania?

Podobno bardzo małe. Oczywiście jeśli trafisz czymś ciężkim w panel to
prawdopodobieństwo uszkodzenia pikseli może się zwiększyć ;)

> w firmie wysylkowej. Chodzi tutaj o www.monitor.pl

Ja kupiłem swój monitor w sklepie internetowym "KompuTronik".
Dostawa przez kuriera. Monitor nie ma żadnego "martwego pixela".
W Komutroniku w regulaminie pisze że
"Z racji braku możliwości przetestowania towaru przed jego zakupem, firma
nasza dopuszcza możliwość odesłania towaru w ciągu 3 dni roboczych o daty
jego otrzymania (decyduje data nadania listu przewozowego). Po tym terminie
nie ma możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży, chyba, że klient skorzysta
z prawa rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego"

Tak ogólnie to LCD ma swoje zalety, ale ma też i wady. Gdybym teraz
kupował monitor to zastanawiałbym się nad 19" CRT. Większa rozdzielczość,
ładniejsze kolory. No i obraz jest taki sam z każdej strony...

Wonder