Re: z raidem czy bez?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 13:36:43 MET

Hi,

"Robert P." wrote:

> Ok, juz podaje , mam nawet swiezszy link okazuje sie, ze dotyczy to tez
> chipsetow VIA na platforme Intela. Faktycznie masz racje problem lezy w
> przesylaniu danych i jest jedynie szczegolnie widoczny i dokuczliwy w
> pzrypadku RAIDa.
> http://newsroom.chip.pl/news_8039.html

CHIPowi bym nie wierzył, ale The Register (na który się powołują)
bardzo dokładnie opisuje problem. Rzeczywiście, VIA ma znów problemy z
implementacją standardu PCI. Ciekaw jestem, czy wynikają one z błędu,
czy z chęci jak najdokładniejszego zaimplementowania standardu (specy-
fikacja PCI zapewnia możliwość przerywania ciągłych transferów, tylko
że niektóre chipsety -- w tym Intela -- chyba na to po prostu nie
pozwalają).

Według tekstu na The Register jest już na to łatka odpowiednio
przeprogramowująca chipset.

> Bylo tez na www.pc.com.pl (nie mam dokladnego linku, ale latwo bedzie
> znalezc), testowali Seagate Barracude IV i wszytskie testy zrobine na kilku
> plytach i z dwoma roznymi kontrolerami Raid wykazywaly, ze dwie Barracudy w
> RAID saso ok. 15- 20 % wolniejsze niz jedna dzilajaca tradycyjnie.

Ale słyszałem też opinię, że to wina samej Barracudy. Trzeba by dorwać
jakiś dobry test paru dysków działających w RAIDzie, i nie na pc.com.pl :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./