Re: z raidem czy bez?

Autor: Robert P. (loreena_at_obywatel.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 13:07:04 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,

> Może by tak link do źródła? Bo trudno mi uwierzyć, aby chipset miał
> jakikolwiek wpływ na pracę zewnętrznych kontrolerów IDE, które realizują
> tę funkcję pseudo-RAIDu...
>
> --
Ok, juz podaje , mam nawet swiezszy link okazuje sie, ze dotyczy to tez
chipsetow VIA na platforme Intela. Faktycznie masz racje problem lezy w
przesylaniu danych i jest jedynie szczegolnie widoczny i dokuczliwy w
pzrypadku RAIDa.
http://newsroom.chip.pl/news_8039.html

Bylo tez na www.pc.com.pl (nie mam dokladnego linku, ale latwo bedzie
znalezc), testowali Seagate Barracude IV i wszytskie testy zrobine na kilku
plytach i z dwoma roznymi kontrolerami Raid wykazywaly, ze dwie Barracudy w
RAID saso ok. 15- 20 % wolniejsze niz jedna dzilajaca tradycyjnie.

Robert P.