Re: nowy komp - jaka płyta główna ze zintegrowaną muzyką i ewent. muzyką oraz monitor

Autor: Qgar (qgar_at_interia.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 13:53:03 MET

Użytkownik "Lech" <lechl_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Cześć!
>
> Jutro mam doradzać koleżance przy zakupie nowego kompa. Będzie służył
prawie
> wyłącznie do zastosowań biurowych. Ostatnio nie śledzę nowości sprzętowych
> chciałbym prosić Was o radę, jaką wybrać płytę główną, w dwóch wariantach:
> pod Celerona i pod Durona, ze zintegrowaną muzyką i grafiką (jeśli jest
coś
> w miarę dobrego i bezproblemowego).
Osobiscie bym omijal wszystko co zintegrowane, zwlaszcza grafike. Reszta -
Sound i dobry LAN moga byc, ale nie mozna od tego wiele wymagac.

> A jeśli bez grafiki, to jaką kartę
> kupić? Co jest lepsze: GeForce MX 400 czy ATI Radeon 32MB DDR?
Jesli dziewczyna za wiele nie gra, to wybralbym Radeona ATI, ze wzgledu na
jakosc obrazu, a w szybkosci az tak wielkiej roznicy nie ma.

> Dziewczyna
> jest zielona w komputerach, dlatego zależy mi na tym, żeby całość chodziła
> bez problemu. I płyta powinna być taka, żeby chodził na niej program
> speedfan do regulacji obrotow wentylatora.
Programu nie znam, wiec sie nie orientuje czy dziala z plytami, ktore
wymienie.
Jako cos stabilnego to bym polecal plyty Gigabyte'a dla AMD GA-7DX (na
AMD761),
pomimo ze wolna lub 7VTX - ok. 500PLN.
Jako cos taniego to ECS K7S5A(L) ok. 300PLN
A jako cos wszystko w jednym MSI K7N420 VGA, Sound, Lan - do 800PLN
Platforme Intela na Socet370 bym na razie omijal - niech sie Chipy dla plyt
glownych zmienia. PIV - hmm, no nie wiem.

> Co polecacie z w miare tanich
> monitorw 17 i 19 cali?
Jesli chodzi o 19 to sie nie orientuje.
A co 17tek to ile to jest tanio? Bo rozrzut jest 700-1600 PLN
Osobiscie wybralbym Samsung 757DFX do 1300 PLN.

Pzdr.
Qgar
qgar_at_interia.pl