Re: coolery, coolery.....

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 18:37:19 MET DST

Użytkownik ()l() <olqo_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9qcis4$mt8$2_at_news.onet.pl...
[...]
> Wchodze do pierwszego lepszego slepu ze zdjeciem ep5 i patrze-
> mam jakies stare dp cos tam do 1 Ghz!!!
> A ja mam 1,1 Ghz a.

Jeżeli Athlona to śpiesz się przed latem.
W Zimie nawet jak grzeją kaloryfery jest dużo chłodniej
niż w gorące letnie popołudnie.

> Wymiary - 6cm*6*3,6cm (radiator) i wentek 60*60*15* mm
> Wkurzylem sie i szukam jakiejs alternatywy na tego coolera.
> I znalazlem:
>
> CYKLON + do 1,7Ghz +Copper shrim glosnosc - 42 dB

Niezły jest ale i głośny ...

> Albo SPIRE 5E34B3 i tu dostaje gratis jakas paste srebrna i tasme - 29,5 dB

Ten model dobrze chłodzi, jest cichy i tani (50zł)- polecam.
Radiator ma aluminiowy ale ze wstawką miedzianą na dole
co powoduje że szybciej odprowadza ciepło z procesora.
Ewentualnie kiedyś będziesz mógł sobie wymienić sam wentylator
na mocniejszy (i głośniejszy ;).

[...]
> I tu pytanie - czy jest sens chlodzic HDD? Barracuda ATAIII 7200rpm
> Niektorzy mowia, ze nie a inni ze tak....

Jeżeli jest przykręcony do metalowych sanek w obudowie
to nie ma sensu - obudowa odbiera ciepło.

Natomiast w kieszeniach obowiązkowo.
IMHO wogóle ryzykowne jest instalowanie
dysków 7200rpm w szufladach, niektórzy się
później dziwią że na dysku pojawiają się
bad sektory a mają szuflade bez wentylacji.

PeJot