coolery, coolery.....

Autor: \(\)l\(\) (olqo_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 19:47:40 MET DST

Czesc!

Bylem pewien, ze mam cooler mastera z serii ep5 do 1,chyba 3 GHZ az do
wczoraj.
Rozkrecilem obudowe aby popatrzec i wymyslec jakies alternatywy chlodzace.
Przy okazji odrecilem zasilacz, aby dostac sie do radiatora i procka, zeby
zbadac wysokosc pomiedzy prockiem i zasilaczem, a tu patrze i i jakos
dziwnie wyglada ta ep piatka.
Zeberek cos mi malo sie zdaje.
Wchodze do pierwszego lepszego slepu ze zdjeciem ep5 i patrze-
mam jakies stare dp cos tam do 1 Ghz!!!
A ja mam 1,1 Ghz a.
Wymiary - 6cm*6*3,6cm (radiator) i wentek 60*60*15* mm
Wkurzylem sie i szukam jakiejs alternatywy na tego coolera.
I znalazlem:

CYKLON + do 1,7Ghz +Copper shrim glosnosc - 42 dB

Albo SPIRE 5E34B3 i tu dostaje gratis jakas paste srebrna i tasme - 29,5 dB

I ktory wybrac? Nie zalezy mi na takich dodatkach typu guma do zucia itp
wiec nie patrze co dostane.
Chetniej patrze na tego Spire'a bo jest cichszy i nizszy.
A coolera moge miec max 7cm wysokiego bo inaczej wywierci mi dziure w
zasilaczu.
Jak jest 7cm to mam wolne 1cm.

Zalezy mi na halasie tak aby nie byl glosniejszy od tego coolera, ktorego
teraz mam .
A no i wlasnie komu wierzyc w glosnosc mojego coolera dp5????
W Secret Service pisza, ze ta dp ma 48 dB a w internecie, ze 32.

I w co tu zainwestowac???
Na poczatku chcialem tylko dokupic wyciagarke powietrza na sledziu, w 5,25"
dwa male wentylatorki na twardziela.
A teraz co mam brac?
Mam jedynie do wyboru albo cooler, albo te wentylatorki.
I teraz nastepny mankament.
Twardziel grzeje - mam wybor albo chlodzenie na twardziela + ten sledz albo
ten cooler.
I tu pytanie - czy jest sens chlodzic HDD? Barracuda ATAIII 7200rpm
Niektorzy mowia, ze nie a inni ze tak....

Dziekuje
Pozdrawiam
()l()