Re: SDI + Router ASMAX IAS-660

Autor: Marek (mrpoziem_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 18:00:38 MET DST

> Od kilku dni jestem szczesliwym(powiedzmy) posiadaczem SDI. I jak to
> zwykle ze mmna bywa postanowilem sie tym podzielic z sasiadami. A ze nie
> lubie jak mi serwery wyja po nocach postabnowilem skorzystac z routera
ASMAX
> [...]
nie
> stanelo. A wyglada to tak:
>
> Wszystko staje i dane przestaja przechodzic. Sprawdzam w statusie
> wszystko wyglada OK, polaczenie niby jest ale dane stoja. Proba
rozlaczenia
> i ponownego polaczenia nie przynosi efektu. Po ponownym polaczeniu jedyna
> roznica jest brak ustanowienia protokolu PPP.
> Jedynym sposobem jest odlaczenie routera od zasilania na chwil kilka i
> problem znika. Ale znika na 6 do 20 godzin po czym znowu sie pojawia.
>
> Jesli ktos mial podobne problemy lub wie jak sobie z tym poradzic

Mam dokładnie to samo... I dodatkowo, po wejściu w program konfigurujący,
zmianie konfiguracji (albo nawet nie) i wyjściu z niego, trzeba router
włączyć i wyłączyć.
Pisałem do asmaxa i odpowiedzieli, że zalecają wyłączanie routera po zmianie
konfiguracji. Coś jakby kit wciskali...
U mnie wiesza się co kilkanaście minut - kilkanaście godzin. Nie ma na to
reguły.
Dostałem z pomocy technicznej asmaxa najnowszy firmware 2.98, ale sytuacja
się
nie poprawiła.
Problem jednak jest do rozwiązania:
Bierzesz dowolny komputer (ja mam 486, 12MB ram, FDD, sieciowa i grafika na
ise, bo płyta nie ma PCI, i klawiature, wiatraki niepotrzebne...),
instalujesz freesco - http://www.freesco.arx.pl/linux/ i wszystko działa.
Nawet jakby szybciej w porównaniu do IAS-660.
Router wysyłam do serwisu. Dodam jeszcze, że kilka miesięcy temu miałem
dokładnie takie samo urządzenie i nie było z nim żadnych problemów.

Marek