Re: Karta SCSI nie widzi skanera

Autor: Artur M (black-white_at_tebo.net)
Data: Sun 07 Oct 2001 - 14:23:20 MET DST

> Symbios Logic 8100S PCI SCSI; Urządzenie 53C810
> Skaner Agfa

Szkoda ze nie napisales jaki to skaner Agfy.
Arcus czy jakis tanszy? Pytam bo wiem ze jakis skaner Agfy NIE DZIALA
w ogole ze sterownikiem innym niz Adaptec.
Zreszta Agfa pisze lojalnie, ze nie gwarantuje pracy z innymi SCSI niz
Adaptec.
Ja mam Tekrama i Arcusa II i tez dlugo walczylem. Dopiero odpowiednie
ustawienia
w biosie sterownika SCSI pomogly.
Intensywnie poczytaj dokumentacje dolaczona do skanera, a w szczegolnosci
README.WRI do FotoLooka. Agfa wymaga wylaczenia szeregu
opcji w samym biosie sterownika SCSI. Pisza m.in. ze niektore skanery Agfy
nie rozpoznaja funkcji Disconect/Reconect, synchronicznej negocjacji
oraz - co wazne - SCAM.
Proponuje wylaczyc w biosie SCSI tylko dla urzadzenia ID na ktore ustawiony
jest skaner.

> Poprzednio skaner chodził podpięty do karty Adaptec AHA 1505 (o ile
> pamiętam).

Moze warto takze usunac z systemu oprogramowanie EZ-SCSI Adapteca.
A moze zainstalowales w miedzyczasie nowy system?
Aha, sciagnij spod adresu
http://www.agfa.com.pl/support/swpubdtp/soft_16_2.html
najnowsza wersje FotoLooka.

> Program Adapter Sasi Interrogator uparcie pokazuje, że na ID (takie ma
> skaner zgodnie z instrukcją) nie ma żadnego urządzenia.

Czy zglasza sie w ogole bios SCSI?
Np. podczas startu biosu powinny pojawiac sie komunikaty typu
NO SCSI DEVICES - BIOS NOT INSTALED
swiadczace ze sterownik SCSI w ogole sie budzi.
Jesli nie to musis pogrzebac w biosie plyty glownej, bo moze
plyta dodaje wlasna obsluge NCR SCSI.

> Poprzednio przy repetowaniu komputera w momencie startu skaner dostawał
> impuls i budził się (rozgrzewał).
> Teraz głucho, jakby nie było żadnej komunikacji po kablu.
> Czyżby z tym kablem 25 ze strony skanera i 50 spinów ze strony karty
było
> coś nie tak?

Czy skaner jest jedynym zewnetrznym urzadzeniem SCSI?

Artur Modzelewski