Karta SCSI nie widzi skanera

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Sat 06 Oct 2001 - 20:35:52 MET DST

Karta NCR widziana jako
Symbios Logic 8100S PCI SCSI; Urządzenie 53C810
Skaner Agfa
W98, ECS KV7ZA + Duron.

Karta zainstalowana poprawnie.
Sprawna (bynajmniej kiedyś była ze Ś.P. nagrywarką SCSI Yamaha 6x4x16)
Skaner też kiedyś sprawny.
Karta + skaner leżały kilka miesięcy na półce.

Poprzednio skaner chodził podpięty do karty Adaptec AHA 1505 (o ile
pamiętam).
Niestety nowa płyta nie ma slotów ISA, stąd nowa karta SCSI firmy NCR.

Doszła też wymiana kabla na nowy prosto ze sklepu.
Przedtem był to kabel 25 na 25 (jak do drukarki).
Teraz jest 25 na 50 (szpilki), bo takie jest wyjście na karcie.

Oczywiście wyjąłem wszystkie inne karty i zostawiłem tylko SCSI, którą nawet
testowałem w różnych slotach PCI.
Bez przerwy nic.

Program Adapter Sasi Interrogator uparcie pokazuje, że na ID (takie ma
skaner zgodnie z instrukcją) nie ma żadnego urządzenia.

Co jeszcze zauważyłem.
Poprzednio przy repetowaniu komputera w momencie startu skaner dostawał
impuls i budził się (rozgrzewał).
Teraz głucho, jakby nie było żadnej komunikacji po kablu.
Czyżby z tym kablem 25 ze strony skanera i 50 spinów ze strony karty było
coś nie tak?

Nie mam pojęcia, gdzie szukać problemu.

Na dodatek jestem prawie pewien, że wszystkie urządzenia (skaner, karta SCSI
i kabel są w 100% sprawne).

--
Janusz - Vahanara