Re: Karta SCSI nie widzi skanera

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Mon 08 Oct 2001 - 08:57:14 MET DST

>Arcus czy jakis tanszy? Pytam bo wiem ze jakis skaner Agfy NIE DZIALA
>w ogole ze sterownikiem innym niz Adaptec.
>Zreszta Agfa pisze lojalnie, ze nie gwarantuje pracy z innymi SCSI niz
>Adaptec.

To mnie zmartwiłeś.
Skaner to SnapScan 1236s
Problem, że stary Adaptec był na ISA.
Na nowej płycie nie mam już takich slotów :-(
Faktem jest, że o ile pamiętam zawsze instalowałem skaner na karcie
Adapteca, albo firmowej dołączonej do skanera.

Czyżbym znów dało się odczuć negatywne skutki monopoli - tym razem w wydaniu
Adapteca? :-(((

>Ja mam Tekrama i Arcusa II i tez dlugo walczylem. Dopiero odpowiednie
>ustawienia
>w biosie sterownika SCSI pomogly.
Napisz więcej. Podświadomie czuję czuję ciepło, ciepło, cieplej...
Niestety nie mam żadnego opisu do tej karty itp.
Nawet sterowników czy dyskietki. W98 sam ją poprawnie wykrył i zainstalował.
Nie wiem jak zmienić cokolwiek w BIOSie tej karty.

>Aha, sciagnij spod adresu
>http://www.agfa.com.pl/support/swpubdtp/soft_16_2.html
>najnowsza wersje FotoLooka.
Mam FotoLook 3.5 PC Multilingual.
Sprawdzę, która wersja jest na sieci.

>Intensywnie poczytaj dokumentacje dolaczona do skanera, a w szczegolnosci
>README.WRI do FotoLooka. Agfa wymaga wylaczenia szeregu
>opcji w samym biosie sterownika SCSI. Pisza m.in. ze niektore skanery Agfy
>nie rozpoznaja funkcji Disconect/Reconect, synchronicznej negocjacji
>oraz - co wazne - SCAM.
Cóż za wersję FotoLooka mam?
Mam tylko 7kB pliczek ReadMe. Żaden z tych tematów nie jest w nim
poruszany. Możesz mi podesłać ten plik ReadMe?
Zawsze to szybciej ściągnąć modemem jeden plik tekstowy niż wielomegabajtowy
pakiet FotoLook.

>Czy zglasza sie w ogole bios SCSI?
>Np. podczas startu biosu powinny pojawiac sie komunikaty typu
>NO SCSI DEVICES - BIOS NOT INSTALED
>swiadczace ze sterownik SCSI w ogole sie budzi.
>Jesli nie to musis pogrzebac w biosie plyty glownej, bo moze
>plyta dodaje wlasna obsluge NCR SCSI.
Niczego takiego nie zauważyłem.
Jest tylko na IRQ 11 Mass Storage Controller (w Windows też karta SCSI
występuje pod tym przerwaniem).
Płyta to ECS KV7ZA.
Kontroler NCR Symbios Logic 8100S PCI SCSI; Urządzenie 53C810
Skaner Agfa SnapScan 1236s.

>Czy skaner jest jedynym zewnetrznym urzadzeniem SCSI?
Tak. I jest w ogóle jedynym urządzeniem SCSI.

--
Janusz - Vahanara