Re: Pobor mocy kompa

Autor: Harrison Bergeron (harrison.bergeron_at_hoga.pl)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 20:39:04 MET DST

> A ja myślę, że może nawet mniej. Bo kiedyś mierzyłem.

To ile? 8-)

> Bez podania typu, napięcia i prędkości te dane są bezużyteczne.

Faktycznie te dane są bezużyterzne. Nie wiadomo jak je odnieść do tego
konkretnego przypadku.
Moc czynna to moc czynna i nic tego nie zmieni. Czy to będzie żarówka
samochodowa 45W, czy żarówka na trzonku E27 do oświelkania pomieszczeń 45W
to zawsze jest to 45W i nic tego nie zmini. Napięcie nie ma nic do gadania
(12V czy 230V).

> Poza tym,
> że system może wykorzystywać instrukcje HLT

A jak nie? Za wiele niewiadomych aby jednoznacznie to określić tylko na
drodze obliczeniowej.

> A jak wymieni zasilacz z 200W na 300W to mu pobór wzrośnie o połowę ...
> może i nie apteka ale proponujesz zawyżenie o czynnik ~10.

A jeszcze jest druga strona medalu. Jak ten komp będzie stał u niego w
mieszkaniu i coś przestanie działać, to zaraz będzie miał pielgrzymki "Bo
coś się stało, weź popatrz". Niech go jakiś internauta zapalony obudzi ze
dwa razy w środku nocy.
Za to też trzeba policzyć. :-)

> Można np. liczyć obroty dysku w liczniku, choć jeśli ma licznik
> 120obr/kWh to proponuję postawić kamerę i potem sobie obejrzeć na FFWD :)

:)
Dobre. Można zrobić tak:

1) Wyłądzasz wszystkie odbiorniki na noc, zostawiacz tylko sam komputer.
Spisujesz stan licznika, idziesz spać, rano wstajesz, spisujesz stan
licznika, zapisujesz czas jaki upłyną między odczytami. Obliczasz.

Ale kto wyłączy sobie np. lodówkę?
2) Zostawiasz wszystkie odbiorniki (znaczy te normalnie włączone, specjalnie
świateł nie oświecasz), i komputer włączony.
Robisz pomiary jak w puncie pierwszym.
W inną noc zostawiasz wszystko włączone poza komputerem (wytrzymacie chyba
jeden raz bez internetu?), mierzysz tło.
Znowu dokonujesz odczytów jak w punkcie pierwszym.
Obliczasz i wynik w kilowatogodzinach gotowy dla tego konkretnego przypadku.
Potrzebny jest tylko zegarek. Zbierasz oczywyście dostatecznie dużą próbkę
aby błąd ograniczyć, nie chcemy przewymiarować 10x.

--
Pozdrawiam
Harrison Bergeron