Re: Pobor mocy kompa

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Wed 26 Sep 2001 - 01:22:18 MET DST

Harrison Bergeron wrote:

> To ile? 8-)

iP166MMX_at_208, 2GB Medalist, ET6k, ViBRA, DIMM 64MB, Philips 14" (104B),
świetlówka 8W, mini wieża grająca w słuchawki około 120W. Na sam komp
przypadnie właśnie ze 20-40W, przy czym sporo było operacji na dysku, a
ten Seagate do zimnych dysków nie należał.

> Faktycznie te dane są bezużyterzne. Nie wiadomo jak je odnieść do tego
> konkretnego przypadku.
> Moc czynna to moc czynna i nic tego nie zmieni. Czy to będzie żarówka
> samochodowa 45W, czy żarówka na trzonku E27 do oświelkania pomieszczeń
> 45W to zawsze jest to 45W i nic tego nie zmini. Napięcie nie ma nic do
> gadania (12V czy 230V).

Ach? P=U^2/R np. dla żarówki. I jak żarówkę 12V podkręcisz o 3V to masz
ze 60-65W po uwzględnieniu zmiany oporu włókna.

> A jak nie? Za wiele niewiadomych aby jednoznacznie to określić tylko na
> drodze obliczeniowej.

A jak tak? Warto pamiętać o takiej możliwości.

> 1) Wyłądzasz wszystkie odbiorniki na noc, zostawiacz tylko sam komputer.
> Spisujesz stan licznika, idziesz spać, rano wstajesz, spisujesz stan
> licznika, zapisujesz czas jaki upłyną między odczytami. Obliczasz.
> Ale kto wyłączy sobie np. lodówkę?

Na 3-6h można (ja robiłem przez 4h), ale przy tych poborach mocy błąd
odczytu z kółeczek jest duży.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak