Re: Pobor mocy kompa

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 19:42:14 MET DST

Harrison Bergeron wrote:

> Myślę, że więcej.

A ja myślę, że może nawet mniej. Bo kiedyś mierzyłem.

> Czytałem kiedyś artykuł, chodziło o chłodzenie procesorów i który ile
> traci energi na cieło. Najwięcej węgla brał Cyrix 25W, potem Intel 20W i
> AMD 15W (sam procesor!!!).

Bez podania typu, napięcia i prędkości te dane są bezużyteczne. Poza tym,
że system może wykorzystywać instrukcje HLT i wtedy moc spada do
pojedynczych watów.

> Sprawdź jaką moc ma zasilacz komputera i cześć. Na tej podstawie sobie
> zaśpiewaj. To nie apteka.

A jak wymieni zasilacz z 200W na 300W to mu pobór wzrośnie o połowę ...
może i nie apteka ale proponujesz zawyżenie o czynnik ~10.

> (Albo zmierz ile faktycznie pobiera mocy jak masz taką możliwość.)

Można np. liczyć obroty dysku w liczniku, choć jeśli ma licznik
120obr/kWh to proponuję postawić kamerę i potem sobie obejrzeć na FFWD :)
A jakby chcieć ocenić przy tym nieliniowości licznika przy małych
poborach to trzeba by ze trzy razy mierzyć (komp, żarówka 100-200W,
komp+żarówka)

Czemu dyskusje o poborze mocy przez komp zawsze przebiegają tak podobnie?

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak