Re: programowanie BIOS'u

Autor: Adam Kluźniak (osoba_at_microsoft.com)
Data: Mon 24 Sep 2001 - 21:16:45 MET DST

Użytkownik "tomas" <monolohenares_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Na koncu aktualizacji BIOS'u pojawilo sie podsumowanie w programatorze
> Awdflah:
> cos co przypomina pasek stanu i pod nim objasnienia
> "Write OK" "No Update" "Write Fail"
> na tym pasku pewien niewielki obszar byl zaznaczony
> jako No Update. Czy to tak ma byc?

Czesc obszaru biosu nie jest aktualizowana (i o ile wiem, jest zabezpieczona
sprzetowo).
W tej czesci znajduje sie miedzy innymi kod odpowiedzialny za bootowanie z
dyskietki
i obsluge kart graficznych ISA. Tyle wyczytalem na jakies stronie jak sam
aktualizowalem bios.
Przydatne jest to w sytuacji, gdy wystapi blad podczas update'u. Mozna wtedy
uruchomic
z dyskietki dos'a (ale tylko na karcie w magistrali ISA) i to naprawic.
Jesli nie ma sie odpowiedniej
karty graficznej to mozna zrobi odpowiedni wpis w autoexec'u i naciskac
klawisze na slepo.

Adam Kluźniak