Re: programowanie BIOS'u

Autor: Andrzej Litewka (andx_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 20:05:16 MET DST

"Adam Kluźniak"
> Czesc obszaru biosu nie jest aktualizowana (i o ile wiem, jest
zabezpieczona
> sprzetowo).

No to jak w takim razie wygląda sprawa jeżeli programuję nową kostkę bios-u
(nowy, czysty EEPROM AT29C010A firmy ATMEL).
Programowałem w typowy sposób - odpalam kompa na starej kostce ze starym
biosem i tuż przed zapisem nowej wersji biosa podmieniam w podstawce kostki.

I jak teraz wygląda sprawa tych pomijanych komórek pamięci (jak wiadomo
wszystkie komórki nowej pamięci EEPROM są czyste) czy też je pominie?
A może jak wykryje, że są czyste (same jedynki logiczne) to coś tam skopiuje
ze starego biosa?
Nie zwróciłem na to uwagi gdy programowałem - ale gdy już robiłe to drugi
raz to faktycznie ominęło te komórki.
Czy w takim razie ten obszar w nowej kostce nie zostanie kompletnie zapisany
żadnymi danymi?

--
Tnijcie CYTATY !