Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 23 Sep 2001 - 15:38:06 MET DST

> cos a'la nds?

NDS to baza wszystkich obiektow, ZEN tylko wykorzystuje czesc jej
mozliwosci.

> chodzi o to, ze jesli glowny serwer plikow poleci, jego zadania
> w automagiczny i przezroczysty dla uzytkownikow sposob przejmuje inny?

Z grubsza -- moga leciec pozniej w dowolnej kolejnosci, a teoretycznie
nikt tego nie zauwazy.

> cos takiego oferuje coda - dosc specyficzny sieciowy system plikow.

Cos o tym czytalem, ale to nie jest do konca to samo (chociaz moglo sie
rozwinac od tamtej pory).

> nie bardzo rozumiem. odciecie danych zwykle robi sie firewallem,
> a nie zmiana systemu.

To bylo dodatkowe zabezpieczenie, do tego bardzo skuteczne. Bo niby w jaki
sposob bys chcial sie do takiej sieci dobrac w sposob niezauwazony?

> wszystkie trzy przez ncp, jak rozumiem? jesli tak, to dosc kiepskie
> kryterium, wspomnialem juz dlaczego. powtorz test w oparciu o nfs ;-)

NCP, Samba i NFS -- przeciez pisalem o tym wczesniej.

> tego typu rzeczy robi sie w weekendy ;->

A skad ja w weekend znajde 200 ludzi chetnych do pracy? ;)

> w unixach drukarka i kolejka to tez pliki.

Bez roznicy.

> jeszcze raz - zabieranie czegokolwiek rootowi nie ma sensu, bo jesli
> bedzie chcial to obejsc to i tak to zrobi, chociazby modyfikujac kernel.

To wlasnie mowie, ze sie nie da. W novellowskim NDS'ie bez klopotu, co
do tego ma calkiem spory sens.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..