Re: AMD idzie z dymem !

Autor: Jacoj (WYTNIJ_TO_jacoj_at_poczta.fm)
Data: Sun 23 Sep 2001 - 12:05:13 MET DST

"Widmo Komunizmu" <trash_at_pisz.na.niusy.invalid> wrote in message
[...]
> zasygnalizowanie bledu systemowi operacyjnemu, przez smbus
> czy cos w tym stylu, lub _skuteczne_ zwrocenie uwagi operatora
> w jakikolwiek inny sposob.

Uważasz, że zasygnalizowanie faktu przegrzania i zawieszenie się
systemu (lub nawet spalenie procesora) jest lepsze od zasygnalizowania
faktu przegrzania i kontynuowanie normalnej (choć wolniejszej) pracy?

[...]
> programy wykonujace dlugie obliczenia maja zwykle checkpointing.

Nie wszystkie programy mają checkpointy, nie wszystkie programy
tego wymagają, jest bardzo wiele innych zastosowań wymagających
ciągłej nieprzerwanej pracy niewymagającej pełnego obciążenia
procesora (monitorowanie urządzeń, sterowanie procesem produkcyjnym itd.)

> nie, nie lubie kiedy cala prace szlag mi trafia, ale jeszcze bardziej
> wkurza mnie, kiedy z nieznanych powodow system wlecze sei jak zolw
> i nie mam mozliwosci szybkiego zdiagnozowania problemu.

Uważasz, że nagłe zawieszenie systemu jest łatwiejsze do zdiagnozowania
od prostego stwierdzenia wolniejszej pracy procesora na skutek wycinania
części impulsów zegarowych procesora?

[...]
> nie wiem, jak mozna krzywo zalozyc radiator,

Można, systuacja dość często spotykana w starszych radiatorach,
gdzie nie było wyraźnego elementu odróźniającego strony radiatora.
W nowszych też to się spotyka ale na skutek zbyt silnych lub
zbyt słabych, krzywych blaszek mocujących radiator co powoduje
odstawanie jedną stroną radiatora od powierzchni procesora.

> ale nie jestem
> serwisantem wiec malo w zyciu widzialem. wiatraczek nawala dosc
> rzadko, poza tym jego awaria nie zagraza spaleniem procesora.

Wiatraczek nawala dość często (bo jest elementem mechanicznym)
szczególnie gdy jest słabej jakości.

--
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: jacoj_at_poczta.fm ]
Prawo Newtona - bezpieczniej jest mieć ptaka w ręku niż nad głową.