Re: Przegrzane P3, P4 Athlon, AthlonMP(XP)

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 15:02:39 MET DST

Krzysiek <silverman_at_go2.pl> wrote:

> "Krzysztof Oledzki" <ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl> wrote in message

no :)) W divixie ;->

> hehe...
> dobre ale muzyka co dal podklad muzyczny bym powiesil.
Ogladalem na serwerze - nie mam tam karty muzycznej :((

> A teraz kilka wlasnych uwag:

> a) P4 sie grzeje i o tym wiemy wszyscy. Goscie zdjeli radiator,
> a nastepnie przylozyli termometr i co 29*C......
Termometr byl troszke odsuniety od CPU..

> moje domysly do a) odstep miedzy odlaczeniem radiatora, a pomiarem temp.
> byl wystarczajaco dlugi zeby procek ostygl o czym nie napisano.
Ale procek nadal dzialal.

> b) P4 chodzi bez radiatora i nastepnie przykladaja radiator z WYLACZONYM
> wiatrakiam i co...... jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki P4
> natychmiast przyspiesza. Wiec chyba jest jednak czujnk dotykowy ;-)
Ale radiator byl chlodny - wiec zanim sie rozgrzal zdazyl zabrac
duzo ciepla od procesora.

> c) teraz sie przyczepie do testu z P3. Mianowicie zdjeli radiator z tego
> pentiumka no i system sie zawiesil potem sprawdzaja temp i co..... 38*C.
Skoro sie zawiesil to znaczy ze przestal pracowac -> nie wytwarzal ciepla.
Poza tym jak w tescie P4 temperatura byla mierzona w pewnej
odleglosci.

> e) No, a co do Palomino to AMD dalo dupy ;-)
No wlasnie :)

> moje domysly do e) Jak to jest w koncu z ta dioda. Z AFAIK na temat
> Palomino i diody termicznej to poprostu w jadrze mial byc zatopiony
> termistor i mial on mierzyc temperature procka o ochronie przed
> spaleniem nic nie pamietam :-(
Bylo o tym w artykule :) Dioda jest ale ma mala predkosc dzialania -
jakis 1 stopnien/sek - czyli jest dobra jak sie wiatrak
zatrzyma a nie jak klas polaczy procesor bez radiatora.

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Oledzki