Re: prośba o wycene komputera

Autor: Adasiek Zwierzaczek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 13:29:29 MET DST

Krzysztof Oledzki <ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl> :

>Powiedzialem :)

>Kazda rzecz jest tyle warta ile ktos jest w stanie za nia zaplacic :)

oczywiscie, ale wydaje mi sie, ze przedstawionych podzespolow
czesc osob nie zgodzilaby sie oddac za 4zywce + 2tyskie; z
drugiej strony majac w reku taki komputer, masz jakis sprzet;
odwracajac sytuacje jakbys nie mial zadnego komputera, a chcialbys
sie np. polaczyc z internetem i przegladac www, korzystac z
poczty, itepe, to musialbys kupic *najtanszy* komputer; i w tym
momencie posiadany sprzet jakby nie bylo jest dla ciebie wlasnie
tyle wart, bo go masz i nie musisz nowego /dla ciebie nowego/ kupowac ;)

>Dla mnie jest tyle wart - ostatnio skladalem sobie ruter na podobnym sprzecie
>i kosztowalo mnie to dokladnie 130 zl = koszt *nowej* karty sieciowej
>3c905c :)

widocznie wypowiadasz sie z miejsca osoby majacej dostep do
wycofywanego sprzetu /tylko kto teraz wycofuje pentiumI, raczej
sie PII PIII wycofuje? nie?/ niestety nie wszyscy maja ten komfort ;(

>:)

>Smiesz zartowac? po 35 zl kupuje sie (i to na fakture).

przytoczylem przyklad sklepu;

[...]
>Za 45 zl kupuje sie S3 trio 3D 8 MB ram.. i to na fakture :)

wydaje mi sie ze na PCI /bo chyba p133 nie znal czasow agp/
taka karta bedzie nie lada rarytasem /w sensie trudno dostepna,
wtedy krolowaly 2MB, 4MB max/

>Jakbys nie wiedzial faktura=od 19% mniej (bo sie odlicza
>pozniej od podatku dochodowego). Ponadto sprzet jest na gwarancji.

nie mam pojecia n/t przepisow dotyczacych odliczania; czy moze
to zrobic kazdy obywatel? czy tylko ten co se kupuje sprzet i
korzysta z wersji, ze jest to mu potrzebne do 1) pracy 2) edukacji?

[...]
>Hm.. ja tutaj nie widze podobienstwa :)

kazdy po swojemu interpretuje;

>Nie chodze tam - jasyc twardziele staraja sie wepchanac stare graty
>po cenie za jakie mozna miec nowe czesci :)

zgadzam sie; to jest niestety strasznie nie fair w polskiej
rzeczywistosci ;(((

pozdrawiam;

--
adas; podolany_at_poczta.wp.pl
/ kiedy udzielasz pierwszej pomocy postaraj sie mocno \