Re: zsynchronizuj zegar przez LAN.?

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 18:17:45 MET DST

Użytkownik KRiZBi <krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpoczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:j977qt48pdspij2tik5ul6c1ubnckgai4j_at_4ax.com...
[...]
> Właśnie, zresztą zegar w PC jest w pełni sprzętowy, przerwania służą
> tylko do odczytu jego stanu. A te parę sek to raczej kwestia
> niedokładności, wachań napięcia sieci, słabej bateryjki (tak, tak, bo
> do tego ona głównie służy poza podtrzymywaniem CMOSu) itp.

To już jest kompletnie NTG ale odpowiem tak na EOT.

Nie miałem na myśli przerwań na których są funkcje odczytu
czasu (np. biosu-int 1Ah-AH=2)

Nie każdy sobie zdaje sprawę że można zwalniać lub przyśpieszać
tykanie zegara majstrując przy programowalnym sprzętowym timerze
8254 (porty 40h-43h) w celu przyśpieszenia operacji w tle
podwieszonych pod przerwania 08h lub 1Ch (standardowo
wywoływanych 18.2 razy/sekunde)

Kiedyś nawet wykorzystywały to programy do oszukiwania w grach
dosowych np. GameTool - jeżeli w grze nie można było przejść
szybko strzelających przeciwników to spowalniało się gre i już
było łatwiej zapanować nad tym co się dzieje.

PeJot