Re: zsynchronizuj zegar przez LAN.?

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpoczta.fm)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 18:06:34 MET DST

Dnia Mon, 17 Sep 2001 18:17:45 +0200, PeJot napisał/a :

>Użytkownik KRiZBi <krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpoczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:j977qt48pdspij2tik5ul6c1ubnckgai4j_at_4ax.com...
>[...]
>
>To już jest kompletnie NTG ale odpowiem tak na EOT.
a czemu, przecież to grupa o sprzęcie, co do EOT to dobra, ale muszę
sprostować :)))

>Nie miałem na myśli przerwań na których są funkcje odczytu
>czasu (np. biosu-int 1Ah-AH=2)
>
>Nie każdy sobie zdaje sprawę że można zwalniać lub przyśpieszać
>tykanie zegara majstrując przy programowalnym sprzętowym timerze
>8254 (porty 40h-43h) w celu przyśpieszenia operacji w tle
>podwieszonych pod przerwania 08h lub 1Ch (standardowo
>wywoływanych 18.2 razy/sekunde)
Aaa, już wiem, mówimy o czymś innym i oboje mamy rację :)
Ja o zegarze RTC w CMOS, a ty o zegarze systemowym na 8254.
Z tym grzebaniem masz rację, ale to robi zwykle tylko bios na samym
początku, ustawiając parametry liczników, potem przepisuje zawartosć
RTC z CMOSu i startuje Licznik 0 w 8254 do którego jest podpięte
przerwanie IRQ0 (09h). Dalej o czas troszczy się uP i kontroler
przerwań, więc faktycznie mogą być jakieś odchyłki.

>Kiedyś nawet wykorzystywały to programy do oszukiwania w grach
>dosowych np. GameTool - jeżeli w grze nie można było przejść
>szybko strzelających przeciwników to spowalniało się gre i już
>było łatwiej zapanować nad tym co się dzieje.
he he, pamiętam że kiedyś uciekłem się do tego w grze Wolfstein 3D, bo
w jakimś secret level pojawiało się cholernie dużo superszybko
poruszających się esesmanów :)

pozdro

--
KRiZBi