Re: Wybor karty graf.

Autor: Sacul (sacul_at_hoga.pl)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 17:30:52 MET DST

> hmm dlaczego niepewny ? Firma Hercules to raczej powazny producent.

Nie chodzi mi tu o producenta, bo Hercules to faktycznie dobra firma, ale o
sam chip, który stosuje udziwnione rozwiązania inne niż jak to nazwałeś
monopolista nVidia czy ATI.
Kyro2 jest ciekawym chipem, ale jego przyszłość jest niepewna dlatego, że
niewiadomo czy producentom będzie chciało się optymalizować gry konkretnie
pod niego.
Cytat z pc.com.pl:
"Przede wszystkim czasami pojawiają się błędy przy renderowaniu grafiki.
Odmienna metoda tworzenia grafiki 3D na KYRO II powoduje, że czasami układ
gubi niektóre szczegóły - mechanizm HSR, najwyraźniej, nie działa
najzupełniej poprawnie."

> Tu sie zgadzam ale ten markowy GeForce jakoscia nie grzeszy :(
> Mowisz ze w zadnym laboratorium, czy tescie tego nie potwierdzono?? Widac
> nie czytasz chipa. Cytuje:
> "Po kilku próbach okaza?o si? jednak, ?e Evil Kyro bez problemu
> wspó?pracuje ze sterownikami od karty Hercules 3D Prophet 4000XT. Po ich
> instalacji obraz by? tak wyra?ny jak ten wy?wietlany przez najlepsze pod
tym
> wzgl?dem karty firmy Matrox. (...) 3D Prophet 4500 na w?asnych
sterownikach od razu oferowa? > idealny obraz, który w naszym laboratorium
zadziwi? nawet zwolenników
> Matroksów."

Od razu zaznacze, że Chipa od jakiegoś czasu nie czytuje, bo uważam ich
testy za mało wiarygodne.
Co do tej wypowiedzi, to wynika z niej, że karta Evil Kyro czyli PowerColor
(powszechnie uważany za noname) ma taką samą jakość jak Matrox ??? Ciekawe
co na tzw. "Matroksowcy" ?
A oto cytaty z benchmark.pl:
Na temat karty Evil Kyro:
"Jak już wspomniałem na początku, jakość obrazu nie jest mocną stroną tej
karty, aczkolwiek do rozdzielczości 1024x768 w 75 Hz jest ona zadowalająca.
(...) W 1024x768 przy 85 Hz w trybie 2D czcionki tracą na ostrości, w
1152x768 zaczynają się lekko rozmywać, a powyżej obraz praktycznie nie
nadaje się już do ergonomicznej pracy."
Co do kart Herculesa jakość jest oczywiście lepsza, ale jak byś zobaczył
tabelę na benchmark.pl to zauważysz, że karta jest na równi z Asusem,
Leadtekiem, MSI, czy ATI, wyżej plasują się karty ELSA, a jeszcze wyżej
Matroxy !

Jak już mówiłem, nie spotkałem się nigdzie z opinią, że karty na Kyro2 są
leprze w 2D niż Matroxy.

> Kyro nie obsluguje T&L, ale wlasnie dzieki temu jest bardzo skalowalny z
> procesorem tzn. im szybszy procesor bedziesz mial tym wieksza uzyskasz
> wydajnosc. To jest wlasnie wybor PRZYSZLOSCIOWY. (...) Jesli na
> geforce zacznie ci brakowac wydajnosci, zmiana procesora nic nie da, na
Kyro 2 zas
> zdecydowanie pomoze :)

HAHahhaaa, z twojej wypowiedzi wynika, że Kyro2 będzie zawsze najszybszą
kartą, to rewelacja takie perpetum-mobile, to znaczy że np: za 2 lata mając
GF3 i takiego Athlona4 2GHz, Kyro będzie szybsze od GF3 :))))))))), nie
rozśmieszaj ludzi...
Kyro2 też ma swoje granice wydajności, i potrzebuje mocniejszego procesora,
ale w pewnym momencie zmiana procesora nic ci nie da, albo co najwyżej kilka
procent.

> Jeszcze do wczoraj bylem posiadaczem tzw. firmowego geforca i
> po tygodniu zrezygnowalem z tego
> szajsu, na rzecz Kyro2, ktore pod kazdym wzgledem go wyprzedza.

Nie wiem jakiego firmowego geforca miałeś, ale .. cytuje:
Z pc.com.pl
"Jak widać, KYRO II w niskich rozdzielczościach jest prawie trzykrotnie
wolniejszy od wyposażonych w jednostki T&L chipów NVIDII. W efekcie Giants
przytyka się nawet w rozdzielczości 640x480. Wyraźnym ograniczeniem jest tu
sam układ KYRO II, a nie przepustowość pamięci"
wynik w 1024x768x32bit - Kyro2: 17,24 fps, GTS: 43,02 fps
Jeszcze 3DMark2001:
640x480x32bpp - Kyro2: 1762, MX: 3246,
1024x768x32bpp - Kyro2: 1730, MX: 2194
Z Tom's Hardware:
MDK 2
800x600x32 - Kyro2: 83, MX: 93,5
1024x768x32 - Kyro2: 80,6 MX: 59,5

W przypadku GTS, w każdym teście wygrywa z Kyro2,
Na "plus" w MX-ach, jest to że zmniejszenie ilości kolorów z 32 na 16, lub
zmniejszenie rozdzielczości powoduje przyspieszenie, a w Kyro nic nie daje,
więc w przyszłości gdy karta nie będzie wyrabiać, wystarczy zmniejszyć
kolory i będzie ok.

> Niezla jakosc ??? Za te poieniadze?? NVidia jak kazdy monopolista stara
sie
> za ciezkie pieniadze wcisnac niezly kit, krzyczac wokol ze tylko ich
produkt
> jest kompatybilny, najlepszy i najtanszy. BUHAHAHA dla mnie to po prostu
> kpiny.

Po twojej wypowiedzi widzę, że jesteś fanatykiem kyro i raczej nic cię nie
przekona do zmiany upodobań. Więc sądzę, że dalsza dyskusja będzie razcej
bezowocna.

--
Pozdro,