Re: Wybor karty graf.

Autor: Torquemada (torquem_at_kki.net.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 14:54:34 MET DST

Pięknego dnia Mon, 17 Sep 2001 17:30:52 +0200, "Sacul" <sacul_at_hoga.pl>
cichutko powiedział o:

Też jestem posiadaczem Kyro II i jestem zaślepiony nim więc prosze
uważać na moją stronniczość ;)

>Kyro2 jest ciekawym chipem, ale jego przyszłość jest niepewna dlatego, że
>niewiadomo czy producentom będzie chciało się optymalizować gry konkretnie
>pod niego.
>Cytat z pc.com.pl:
>"Przede wszystkim czasami pojawiają się błędy przy renderowaniu grafiki.
>Odmienna metoda tworzenia grafiki 3D na KYRO II powoduje, że czasami układ
>gubi niektóre szczegóły - mechanizm HSR, najwyraźniej, nie działa
>najzupełniej poprawnie."

Baardzo ogólnikowe stwierdzenie. Jak grałem u kumpla na GeForceMX 400 to
w Operation Flashpoint także działy się dziwne rzeczy. Gubił szczegóły
;> a raczej dodawał coś od siebie, drzewa wyglądały jak kartki papieru z
namalowanym drzewem (widać było cały prostokąt opisujący dany kształt).

Troszke stronniczo zacytowałeś i dziwnie niezauważyłeś dopisku na dole

"Odmienna metoda tworzenia grafiki 3D na KYRO II powoduje, że czasami
układ gubi niektóre szczegóły - mechanizm HSR, najwyraźniej, nie działa
najzupełniej poprawnie. Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj test
3DMark2001 - High polygon count, gdzie smoki na karuzeli... gubią
ogony.(...)

29.07 g. 20:36 Na nowych sterownikach dla 3D Prophet 4500, 7.114,
poprawiony został problem znikających ogonów smoków na karuzeli. "

>Od razu zaznacze, że Chipa od jakiegoś czasu nie czytuje, bo uważam ich
>testy za mało wiarygodne.

Heh, tu się musze zgodzić, bo ich testy to faktycznie są lekko
zwichrowane :)

A przy tym muszę powiedzieć, że testy jakichkolwiek innych kart niż
NVidii na 3DMarku 200x są trochę nietrafione (wszyscy wiedzą, że
faworyzuje NVidię, albo Detki są robione pod 3DMarka :( ).

>Nie wiem jakiego firmowego geforca miałeś, ale .. cytuje:
>Z pc.com.pl
>"Jak widać, KYRO II w niskich rozdzielczościach jest prawie trzykrotnie
>wolniejszy od wyposażonych w jednostki T&L chipów NVIDII. W efekcie Giants
>przytyka się nawet w rozdzielczości 640x480. Wyraźnym ograniczeniem jest tu

Dobra, dobra. Ale dlaczego nie przytoczyłeś wyników ze strony
wcześniej?? Nie istniały jak czytałeś? (a taki mały btw. nie gram w GCK
i go nie lubię, Kwaka III też nie lubie i nie gram, ale pomyśl sobie ile
gier jest/będzie zrobionych na enginie qIII):

>sam układ KYRO II, a nie przepustowość pamięci"
>wynik w 1024x768x32bit - Kyro2: 17,24 fps, GTS: 43,02 fps
>Jeszcze 3DMark2001:
>640x480x32bpp - Kyro2: 1762, MX: 3246,
>1024x768x32bpp - Kyro2: 1730, MX: 2194
>Z Tom's Hardware:
>MDK 2
>800x600x32 - Kyro2: 83, MX: 93,5
>1024x768x32 - Kyro2: 80,6 MX: 59,5
>
>W przypadku GTS, w każdym teście wygrywa z Kyro2,

Kwak III test na maxa

640x480 16/32
117,1 / 116,9 Hercules KyroII
134,8 / 117,5 MX400
139,8 / 137,2 GTS

800x600 16/32
108,3 / 106,3 Hercules KyroII
114,5 / 82,4 MX400
136,6 / 124,1 GTS

1024x768 16/32
85,4 / 81,8 Hercules KyroII
76,6 / 51,5 MX400
120,7 / 88,3 GTS

1280x1024 16/32
54,8 / 50,0 Hercules KyroII
48,1 / 29,9 MX400
81,9 / 50,1 GTS

1600x1200 16/32
37,6 / 34,5 Hercules KyroII
33,6 / 18,4 MX400
055,5 / 34,2 GTS

Hurra hurra, tu także w każdym teście wygrywa GTS ... eee miałem być za
KyroII?? Dobra, każdy może sobie sam tą wygraną przeanalizować i
porównać z kasą wydaną na kartę graf.

>Na "plus" w MX-ach, jest to że zmniejszenie ilości kolorów z 32 na 16, lub
>zmniejszenie rozdzielczości powoduje przyspieszenie, a w Kyro nic nie daje,
>więc w przyszłości gdy karta nie będzie wyrabiać, wystarczy zmniejszyć
>kolory i będzie ok.

No to tutaj podam cytat następujący także z tej samej strony www:

"24.06 g. 17:22 A oto wyniki, celowo podałem tylko w 32-bitowych trybach
graficznych, no bo kto dziś gra w 16-bitowym kolorze? Chyba tylko
desperaci :-)"

>sie
>produkt
>
>Po twojej wypowiedzi widzę, że jesteś fanatykiem kyro i raczej nic cię nie
>przekona do zmiany upodobań. Więc sądzę, że dalsza dyskusja będzie razcej
>bezowocna.

I ja, i ja też!!

Trochę poważniej. Nie wiem jak jest z GeForcem i jego detonatorkami, ale
coś często słyszę o potrzebie zmieniania z lewa na prawo bo albo to nie
działa, albo tamto nie chodzi...
Hercules w swoich sterach (już bodajże w drugiej wersji) poprawiło
kompatybilność i usunęło większość bugów. Czas pokaże co będzie później,
ale jeżeli PVR wyda Kyro III z T&L etc. to jeśli NVidia nie wymyśli
czegoś super hiper 4x szybszego i 2x tańszego (no może być równe w
cenie) to się przesiąde na Kyro III.
Tu nie chodzi o zaślepienie, ale ja liczę jeszcze czynnik
cena/możliwości i przyjazność dla otoczenia, a Kyro jest bardzo miłe dla
użytkownika (z TNT2 miałem kilka bitew).

Pozdrawiam

K(yro)uba